Scandalul telefoanelor ”încetinite” de Apple. Gigantul riscă pagubă de 999 miliarde de dolari
Compania Apple se pregăteşte pentru un val de procese intentate de clienţii nemulţumiţi că gigantul a „încetinit", în mod deliberat, performanţele modelelor mai vechi.
Într-una dintre acţiunile în instanţă, utilizatorii cer despăgubiri uriaşe de 999 de miliarde de dolari.
Apple a recunoscut că a apelat la această tactică şi le-a pus la dispoziţie nemulţumiţilor fie baterii la preţuri reduse, fie înlocuirea gratis a celor aflate încă în garanţie.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Compania Apple este vizată de opt plângeri distincte, depuse tribunale din California, New York şi Illinois, de clienţi nemulţumiţi. Plângerile s-ar putea transforma în procese colective, caz în care ar avea implicaţii pentru milioane de utilizatori de telefoane iPhone din SUA.
Mărul discordiei este o problemă pe care utilizatorii o ştiu bine.
Bărbat: „Am un telefon Apple mai vechi şi am observat că merge mai încet. Nu ştiu dacă e doar imaginaţia mea sau e din cauza faptului că au umblat la software. Însă este cineva surprins? Cum îi convingi pe oameni să-ţi cumpere modelele noi?”
Apple a recunoscut că a update-urile pentru sistemul de operare pe care le-a pus la dispoziţie pentru modelele mai vechi aveau o caracteristică ce reduce performanţele telefoanelor, pentru a conserva durata de viaţă a bateriei.
„Ştim că unii dintre dumneavastră simt ca Apple i-a dezamăgit. Ne cerem scuze", mai spune compania , într-un comunicat.
Utilizator iPhone: „Cred că e destul de dubios că nu au spus clienţilor ce fac, dar mă bucur că s-a descoperit şi că remediaza problema.”
Posesoare telefon: „Măcar fac ceva în senul ăsta. Recunosc că e o problemă şi încearcă să o rezolve.”
Compania a anunţat şi un plan de remediere a situației: rea să înlocuiască bateriile telefoanelor mai vechi încă în garanţie şi vinde baterii performante la un preţ redus: 29 de dolari faţă de 79.
Reporter: „Aţi plăti 30 de dolari pentru o baterie nouă?”
Utilizator iPhone: „Aş plăti, da, dacă măreşte viteza telefonului. Nu vreau să îmi cumpăr un telefon nou.”
Unii nu sunt aşa de uşor de împăcat. Acest avocat îi reprezintă pe câţiva clienţi care au dat în judecată compania.
Colin Jones, avocat: „Aceasta este noua creaţie Apple: iFrauda împotriva consumatorului. Le trădează încrederea celor care le iubesc produsele!”
O plângere similară împotriva Apple a fost inrgistrată de doi clienţi şi la un tribunal din Israel.