Reclamele politice, în vizorul Google. Ce reguli impune gigantul american
Gigantul american Google a anunţat miercuri o înăsprire a regulilor în materie de reclame politice, dar nu va încerca să stabilească veridicitatea lor decât în cazuri excepţionale.
Luând poziţie după Twitter, care a optat pentru o interdicţie pur şi simplu, şi Facebook, adeptă a unei mai mari toleranţe în numele libertăţii de expresie, Google a transmis că "nimeni nu poate statua asupra tuturor afirmaţiilor şi insinuărilor politice".
„Indiferent dacă e vorba de un candidat la alegerile legislative sau de plasarea unui anunţ pentru mobilă de birou, aplicăm aceleaşi reguli pentru toată lumea, nu există nicio excepţie", a spus Scott Spencer, vicepreşedinte al grupului, însărcinat cu publicitatea, potrivit Agerpres.
Alegeri 2024
20:46
BEC: Transmiterea de mesaje pentru influenţarea opţiunii de vot, după încheierea campaniei, considerată propagandă
17:25
Elena Lasconi: Sunt sigură că nici voi nu vă doriţi un preşedinte care ameninţă că va scoate România din UE şi din NATO
16:31
Crin Antonescu: „Prezenţa lui Călin Georgescu în fotoliul de la Cotroceni aruncă România cu ani în urmă”
14:01
Victor Ponta își ține fanii în suspans: ”Nu o să votez cu doamna Lasconi. Cu cine votez, dacă votez, o să vă spun duminică”
Gigantul din domeniul tehnologiei, care îşi obţine din publicitate majoritatea covârşitoare a veniturilor, vrea totuşi să interzică publicarea de mesaje ostentativ false (cum ar fi o dată falsă a unui scrutin sau un anunţ fals privind moartea unui candidat) sau să împiedice ca un grup ultraspecific de alegători să fie ţinta unor mesaje false.
Aceste modificări vor fi puse în practică de săptămâna viitoare în Marea Britanie, prin urmare înaintea organizării de alegeri legislative la 12 decembrie. Măsurile vor fi aplicate până la sfârşitul anului în restul Uniunii Europene şi, începând cu 6 iunie 2020, peste tot în lume.
Motorul de căutare dominant încearcă să lupte împotriva aşa-numitelor 'deep fake'-uri (fotografii sau videouri trucate hiperrealiste) şi anunţurilor care ar putea "afecta semnificativ participarea sau încrederea în procesul electoral sau democratic", cum ar fi afirmaţia eronată conform căreia se poate vota prin SMS.
Însă în legătură cu problema candidaţilor care încearcă să disemineze informaţii false - principalul subiect pentru mulţi aleşi -, poziţia Google se apropie de cea a Facebook.
„Recunoaştem că un dialog politic solid constituie o parte importantă a democraţiei şi nimeni nu poate să statueze rezonabil asupra tuturor afirmaţiilor politice, contraafirmaţiilor şi insinuărilor", precizează Scott Spencer.
„Suntem de părere că în final nu vom interzice decât un număr foarte limitate de reclame politice", a adăugat el.