iLikeIT. Drepturile consumatorului care achiziționează produse online. Cum știm că un magazin este de încredere
În ediția de joi a emisiunii „iLikeIT” vorbim despre drepturile pe care le avem atunci când facem cumpărături online.
Cum știm că magazinul de la care vrem să cumpărăm un telefon mobil, un laptop sau un televizor este de încredere? În primul lucru, în dreptul site-ului trebuie să apară un lăcățel. Nu cumpărați niciodată produse de la un magazin, unde în browser vă spune că magazinul nu este sigur. Apoi, dacă nu acceptă plata cu cardul, înseamnă că este ceva suspect la mijloc și, cel mai probabil, telefoanele sau produsele pe care ei le comercializează nu vin de pe un lanț logistic curat. Tocmai din acest motiv, aceste magazine nu pot acoperi nici garanția, perioada minimă de garanție de doi ani, care este obligatorie în Uniunea Europeană.
Apoi, un alt exemplu, este un scandal uriaș pe internet, cu un magazin celebru din SUA, care se numește Newegg și care a vândut o placă de bază ca produs resigilat știind că este defect. Mai multe detalii AICI.
Linkuri utile pentru consumatorii care achiziționează produse online:
ANPC, drepturile consumatorului online - AICI
Telefoane mobile în valoare de aproape 43 milioane de lei, vândute online, fără fiscalizarea veniturilor - AICI
Garanții, anularea comenzilor și returnarea produselor - Your Europe - AICI
Drepturile cumpărătorilor în UE - Your Europe - AICI
Garanții, anularea comenzilor și returnarea produselor - Your Europe - AICI
ANPC - Autoritatea pentru protectia consumatorilor - AICI
Reclamație ANPC - AICI
Garanție limitată pentru 1 an Apple exclusiv pentru produse marca Apple - AICI
Informații referitoare la garanția produselor Samsung | Samsung România - AICI
Comerț online | La distanță și electronic - Your Europe - AICI
ANPC - legislatie/Lege nr. 449(r1) din 2003 - AICI
Sursa: Pro TV
Etichete: ilike it, produse, consumatori, magazine online,
Dată publicare:
17-02-2022 11:00