Google a facut probabil cea mai mare greseala din istoria existentei sale
Google a facut greseli in trecut. Ca Wave. Si Buzz. Si eliberarea de produse neterminate. Si luand bani necinstiti de la farmacii canadiene pentru anunturi publicitare ilegale ( o greseala de 500 de milioane de dolari).
Dar afacerea sa de baza - motorul de cautare, care este in continuare responsabil pentru majoritatea traficului, a veniturilor si a profitului - nu a fost niciodata amenintata.
Bing? Frumoasa incercare, dar nimeni din afara de Microsoft nu a crezut cu adevarat ca este suficient mai bun ca Google pentru a face trecerea. Pana in aceasta saptamana, cand Google a inceput sa puna diverse chestii de la Google+, noua sa retea sociala, in rezultatele cautarii.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
In ultimele 12 ore, Gizmodo a numit Bing un motor de cautare mai bun decat Google, iar Dave Winer de la Scripting News a declarat ca s-a imbolnavit din cauza dezordinii Google si ar comuta pe Bing daca Microsoft promite sa nu-l strice. Unul dintre titlurile de pe Gizmodo a fost: "Google tocmai a facut din Bing cel mai bun motor de cautare." Iar asta e fara precedent.
Uitati de toate plangerile din partea concurentilor si de vorbele antitrust – toate acestea sunt un tren in miscare lenta probabil usor accelerata de actiunile recente ale Google. In plus, pana nu vine cineva oficial, care sa reglementeze Google in ceea ce priveste monopolul, gigantul are tot dreptul de a face ce vrea cu produsele sale. In IT, nu pierzi pentru ca-ti faci concurentii furiosi, ci atunci cand iti superi clientii.
Google are un brand incredibil de puternic, iar doua site-uri web nu se pot compara cu intreaga masa a utilizatorilor de Internet. Insa tocmai faptul ca doua site-uri extrem de influente au militat pentru Bing face ca Microsoft sa castige. Acesta este modul de atac pentru Microsoft. Mai intai, identifica amenintarea, construieste un competitor si il face din ce in ce mai bun, iar apoi sta si asteapta pana concurenta se impiedica. S-a intamplat in cazul Netscape. AOL. Sony.
Microsoft si-a cam pierdut flerul in ultimii ani, dar pare ca isi intra din nou in mana. Sa ne uitam cu atentie la cifrele de cautare ale ComScore in urmatoarele luni. Atunci vom vedea daca niste bloggeri specializati in IT&C au facut mult zgomot pentru nimic sau daca nu cumva Google chiar a facut o greseala uriasa.