Facebook, WhatsApp şi Instagram rămân neschimbate după apariția Meta. Ce este Metaverse
Într-un proces major de relansare, Facebook schimbă numele companiei mamă, botezată acum "Meta". Este o trimitere la mutarea într-o lume a realității virtuale, a ceea ce înseamnă, în prezent, rețelele sociale.
În viitor ne vom juca, vom munci sau vom socialiaza folosind căști, nu telefoane mobile sau tablete. Deocamdată Facebook, Instagram și Whatsapp rămân așa cum le știm.
"Avatarul" digital al lui Mark Zuckerberg, fondatorul și șeful Facebook, precum și al platformelor WhatsApp și Instagram a prezentat ... METAVERSE.
Mark Zuckerberg, Facebook CEO: "Împreună putem aduce oamenii în centrul tehnologiei noastre și putem oferi o experiență în care suntem prezenți unii alături de ceilalți".
Ce este Metaverse? Un concept, totuși pentru viitor, o lume online unde oamenii se pot juca, pot lucra și comunica într-un mediu virtual, folosind ochealari speciali sau cășți de realitate virtuală, în loc de smartphone sau tabletă.
Mark Zuckerberg, Facebook CEO: "Dispozitivele tale nu vor mai fi în centrul atenției tale..."
Platformele pentru astfel de interacțiuni virtuale, aflate încă în primele stadii de dezvoltare, dar și actuală rețea de socializare Facebook, precum și aplicățiile WhatsApp și Instagram au fost plasate sub o singură umbrelă - Meta. Așa a fost botezată compania mamă. De la termenul grecesc pentru "dincolo", a explicat Zuckerberg. Noul logo sugerează semnul infinit, înlocuind, simbolul "like", degetul mare ridicat în sus, în semn de aprobare.
Totuși, dacă Meta înseamnă viitorul, după unii chiar viitorul Internetului, prezentul - adică Facebook, WhatsApp şi Instagram - rămân neschimbate.
Sheera Frenkel, The New York Times: "El încearcă să preia controlul asupra a ceea ce consideră că va fi următorul mare val al tehnologiei, iar întrebarea care se pune este dacă lumea acceptă asta. Dacă oamenii, în ciuda tuturor controverselor și în ciuda tuturor crizelor care au lovit Facebook în ultima lună, vor continuă să aibă încredere în Facebook."
Acest rebranding vine după un val de publicitate negativă. În ultimele săptămâni, Frances Haugen, o fostă angajată de la Facebook, a făcut publice mai multe documente interne, pe baza cărora a susținut că șefii erau conștienți de rolul platformelor de media socială în răspândirea dezinformării. Haugen a acuzat compania că "pune profitul înaintea siguranței".
Pe de altă parte, Haugen a atras atenția în privința pericolului pentru sănătatea mentală a unor utilizatori, hărțuiți și agresați online.
Mark Zuckerberg: "Știu că unii oameni vor spune că nu este momentul să ne concentrăm pe viitor și vreau să recunosc că există probleme importante, pe care încercăm să le rezolvăm în prezent. Întotdeauna vor exista".
Chiar și în noul ... "metaverse" Facebook - avertizează Frances Haugen.
Frances Haugen, Former Facebook Product Manager: "Am fost șocată să aflu, recent, că Facebook dorește să dubleze volumul de lucru pentru metaverse, că vor angaja 10.000 de specialișți în Europa doar pentru a dezvolta acest "metaverse". Cred că viziunea companiei este aceasta: siguranța presupune doar prea multe costuri, nu este o cale de urmat pentru dezvoltarea viitoare."
În ceea ce privește redenumirea: În 2015, Google și-a restructurat compania, botezând firma mama Alphabet. Dar numele nu a prins deloc la publicul larg.