Decizia luata de Coca-Cola dupa declinul profitului. Cu cat reduce costurile
Coca-Cola, cel mai mare producator de bauturi racoritoare la nivel mondial, a anuntat marti un program de reducere a costurilor cu 1 miliard de dolari pana in 2016, in urma scaderii profitului cu 8,4% in trimestrul patru, transmite Bloomberg.
Profitul net al grupului a scazut la 1,71 miliarde de dolari in trimestrul patru al anului trecut, de la 1,87 miliarde de dolari in aceeasi perioada a anului precedent. Vanzarile au coborat cu 3,6%, la 11 miliarde de dolari.
Directorul general Muhtar Kent a declarat marti ca grupul va reduce costurile de aprovizionare si management al datelor si va reforma programele de marketing pentru a genera economii de 1 miliard de dolari pana in 2016.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Volumul vanzarilor la nivel global a crescut cu 2% in 2013 si cu 1% in trimestrul patru, sub cresterile de 4%, respectiv 3% inregistrate in urma cu un an.
"Problemele Coca-Cola sunt mai mult de natura macro decat de executie, cu toate ca problemele de piata bauturilor soft carbonatate au si ele un impact", a declarat John Faucher, analist la JPMorgan Chase & Co. in New York.
Actiunile Coca-Cola au scazut cu 5,8% de la inceputul acestui an. Titlurile PepsiCo au coborat tot cu 5,8%. Vanzarile de bauturi racoritoare ale companiei au scazut pe piete precum SUA si Mexic.
Volumul vanzarilor diviziei nord-americane a Coca-Cola a coborat cu 1% in trimestrul patru, afectat de scaderea cu 3% a livrarilor de bauturi carbonatate. Volumul vanzarilor din America Latina au stagnat. In China, volumul a urcat cu 5%, contribuind la un avans al vanzarilor din regiunea Pacific cu 4%.