Vezi Top 100 cele mai valoroase marci din lume! Google e pe primul loc!
Millward Brown Optimor, una dintre cele mai importante companii de cercetare, a realizat a patra editie a topului celor mai valoroase marci din lume, denumit "BrandZ Top 100".
Pentru al treilea an la rand, primul loc este ocupat de Google, care a inregistrat o crestere de 16% fata de 2008, in ceea ce priveste valoarea marcii, fiind singurul brand din top estimat la peste 100 de miliarde de dolari. Locul secund este ocupat de un alt gigant IT, Microsoft, cu o crestere de 8% si o valoare
a marcii de peste 77 miliarde de dolari.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Clasamentul pentru locurile 3-5, ocupate, in ordine, de Coca Cola, IBM si McDonalds, este extrem de strans, diferentele fiind de cateva milioane de dolari.
Valoarea totala a brand-urilor din clasament a crescut cu 2% fata de anul precedent, ajungand la fabuloasa suma de 1,95 trilioane de dolari. In comparatie cu anul trecut, noua dintre primele zece marci din 2008 se regasesc in topul 10 si din acest an. Per total, 85 din marcile care au intrat in BrandZ Top 100 anul trecut si-au pastrat locul si in clasamentul din 2009. Brandurile care nu se mai regasesc in topul 100 din acest an provin, in marea majoritate, din domenii afectate de criza financiara, cum ar fi industria auto, institutiile cu profil financiar sau cele de asigurari.
Companiile care si-au pastrat locul in BrandZ Top 100 si in acest an, in special cele de pe locurile fruntase, au reusit chiar sa-si sporeasca valoarea. Pana si numele prezente la categoria produse de lux au reusit o crestere de 10%.
Tendintele consumatorilor, asa cum sunt ele indicate de BrandZ Top 100, sunt urmatoarele:
- consumatorii nu au renuntat la produsele de calitate
- oamenii se retrag acasa, pentru a savura micile placeri ale vietii, adesea impreuna cu familia si prietenii
- in public, consumatorii cauta produse sau servicii care sa le ofera placere pura, la un pret scazut
- cresterea companiilor incluse la categoriile bere, tigari, fast-food si cafea indica faptul ca oamenii sunt dispusi sa aloce fondurile disponibile pentru viciile obisnuite
- shopping-ul on-line a inlocuit vizitele pentru cumparaturi la mall, semn ca oamenii sunt mai atenti la momentul si locul de unde cumpara; de altfel, folosirea cu precadere a cardurilor de debit indica dorinta de a reduce datoriile generate de cardurile de credit
- pentru a nu plati tratamente medicale costisitoare, clientii tind sa adopte un stil de viata mai sanatos
- cumparatorii renunta in favoarea produselor premium, in favoarea celor de nivel mediu
- oamenii continua sa se bazeze pe tehnologie pentru a-si organiza, simplifica si imbunatati viata
Atasat puteti vedea
BrandZ Top 100 complet, asa cum a fost el realizat de Millward Brown Optimor.