Retetele de succes ale firmelor intrate in faliment si renascute
Reducerea drastica a cheltuielilor si o strategie inteleapta de marketing au scos din moarte clinica mari companii romanesti care anul trecut intrau in insolventa.
Spre incantarea clientilor fideli, patronii au reusit sa se relanseze in bussiness. Marturisesc, insa, ca a fost cumplit. Au dat sute de oameni afara.
Retailer-ul de electronice si electrocasnice Flanco a intrat in insolventa in decembrie anul trecut. Vanzarile scazusera atat de mult incat proprietarul nu mai avea cum sa achite o datorie de 23 de milioane de euro.
Au fost concediati 200 de angajati, iar cei care au ramas au castigat mai putin. S-au inchis cinci magazine, s-au renegociat chiriile si nu s-a mai facut risipa cu abonamentele la telefoanele mobile. Apoi, pentru a atrage noi clienti, au aparut oferte promotionale.
Rezultatul: cele trei banci care aveau de recuperat bani au aprobat planul de restructurare, iar retailerul a evitat miraculos falimentul.
Si cei de la Leonardo, care se sufocau in datorii de 100 de milioane de euro la banci si la furnizori, au iesit la liman dupa o reteta similara. Astfel, magazinele au vanzari de 180.000 de euro pe zi, iar cei 1.800 de angajati isi vor pastra locurile de munca.
Sunt insa doua exemple fericite. Grav este ca din ianuarie 2008 alte peste 13.000 de companii au intrat in insolventa. Discutam despre afaceri care insumate sar de 11 miliarde de euro.
In prezent, peste 20.000 de oameni sunt angajati in astfel de firme aflate pe marginea prapastiei.