Mystery shopping si in Romania. Cum isi testeaza firmele, angajatii
Vanzatorii care nu-si trateaza clientii cu respect, isi pot pierde locul de munca. Habar n-au cand patronii ii testeaza. Le trimit un agent secret, numit "Mistery Shopping", care pozeaza in cumparator.
Un cumparator pretentios, care nu ia nimic, dar le da note. Metoda este folosita recent si in Romania, dupa modelul american.
Agentul secret de shopping intra intr-un magazin de ceasuri. Pentru ca vanzatorul discuta cu un client, cumparatorul sub acoperire este nevoit sa astepte 15 minute. Nemultumit, omul explodeaza.
Intr-un final, vanzatorul se apropie de clientul suparat. Ii recomanda un ceas de 400 de lei.
Pentru a-l testa pe vanzator, clientul fals se declara nemultumit de toate ofertele.
Dupa verificari, agentul de cumparaturi prezinta rezultatele "anchetei" reprezentantilor companiei.
Din fericire, de data aceasta, angajatii nu raman fara locul de munca dupa vizitele clientului fals. Compania va organiza cursuri si va incerca sa le schimbe comportamentul vanzatorilor.
Metoda Mistery Shopping, raspandita in occident, in special in Statele Unite, a aparut de curand si in tara noastra. Deocamdata, pe piata exista patru companii mari care ofera astfel de servicii.