Fuziunea - masura anti-criza inventata de firme
Ca sa treaca mai usor peste criza, tot mai multe companii isi unesc fortele. Fie fuzioneaza, fie firma cu profit isi cumpara fostul competitor, numai sa mearga afacerea.
Cele mai mari tranzactii de acest fel se fac in industria alimentara, IT si pe piata medicala privata.
Doi dintre cei mai importanti jucatori de pe piata de medicina privata vor lua luni o decizie care le va aduce, in primul rand, mai multi clienti. Este vorba despre Centru Medical Unirea si Euroclinics.
Pe piata IT, prin achizitia Flanco, Asesoft are acum vanzare online, 70 de magazine, un spatiu de desfacere urias si distributie de solutii IT pentru firme.
Tot pentru a-si uni produsele si pentru a avea o piata comuna in cinci tari, au fuzionat Caroli si Campofrio. In plus, detin o buna parte din piata interna, iar negocierea cu lanturile de magazine se va purta acum la puterea a doua.
Specialistii spun ca, in 2010, piata achizitiilor s-a dezmortit fata de 2009, cu un nivel mediu al tranzactiilor de 19 milioane de euro, de aproape patru ori mai mare decat anul trecut.