Parcarea Străulești ar putea deveni gratuită, cu o singură condiție. „Așa a fost realizată”
Dată în folosință de un an, singura parcare de tip "Park and Ride", cu acces la metrou, troleibuz și autobuz din România este mai mult goală.
Nu oferă avantaje financiare și este prost poziționată, explică oficialii, care le oferă parcare gratuită șoferilor cu abonament la metrou. Tot acolo va fi amenajată și o parcare de biciclete după modelul celor din Vestul Europei.
Parcarea intermodală de la Străulești a fost deschisă în 2018, la sfârșitul anului. În continuare este pustie, deși se ajunge lejer la metrou, iar ora de parcare costă 50 de bani. Doar primul etaj este ocupat în proporție de 60-70 la sută de mașini.
Statistica Ministerului Transporturilor confirmă că parcarea nu își atinge scopul. Doar 10 la sută din locuri sunt ocupate de șoferii care își lasă mașina și își continuă drumul din nordul Bucureștiului cu metroul, autobuzul sau troleibuzul.
Surprinzător este că străzile din jur sunt pline de mașini.
Femeie: „Este pentru prima dată când venim aici.”
Reporter: „Știați de parcare?”
Femeie: „Nu știam. Petrec foarte multe ore plecată și nu-mi convine să dau o sumă de bani destul de măricică. Într-o lună se adună."
Teoretic, pentru o zi, plata pentru parcare ajunge la cinci lei, iar într-o lună la peste 120 de lei.
După ce au analizat situația, reprezentanții Ministerului Transporturilor au anunțat că vor să ofere parcarea gratuit celor care prezintă un abonament lunar sau anual la metrou.
În plus, vor să amenajeze o parcare de biciclete și să dezvolte și parteneriate cu firme de transport ca să atragă mai mulți pasageri.
Apare, totuși, o problemă: poziționarea proastă a parcării intermodale, care se află în interiorul Bucureștiului și nu în afara lui, așa cum ar fi fost normal.
Ionel Scrioșteanu, secretar de stat Ministerul Transporturilor: „Viena. Uitați câte park & ride-uri sunt în afara orașului, în afara centurii, a zonelor care crează congestie.”
Reporter: „Și atunci când a fost construită nu s-a gândit nimeni la asta?”
Ionel Scrioșteanu: „S-a gândit nu s-a gândit, așa a fost realizată. Este un plus că a fost gândită. Poate reduce numărul de mașini pe nordul Capitalei."
Gratuitatea va fi introdusă de la 1 martie și va fi testată trei luni. La final, Ministerul Transporturilor și Metrorex vor lua o decizie dacă o păstrează sau introduc alte facilități.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!