Romtelecom, acuzata ca a scos un post fara a avea aprobarea CNA si fara a anunta publicul
Romtelecom e acuzata ca a scos, miercuri, de pe platforma sa de satelit Dolce televiziunea Minimax, fara a avea aprobarea CNA pentru modificarea grilei de programe in acest sens si fara a-si anunta telespectatorii.
Occidentul o distruge din interior. Tara a carei moneda s-a depreciat cu 60% in trei zile
Pe forumul de discutii de pe pagina de Facebook a companiei Romtelecom, mai multi abonati ai platformei de satelit Dolce si ai serviciului IPTV al Dolce (Dolce Interactiv - prin internet, n.r.) spun ca joi a fost scoasa din grila televiziunea pentru copii Minimax.
Acestia spun ca televiziunea Minimax a fost inlocuita in grilele Dolce si Dolce Interactiv cu un alt post pentru copii - Disney Junior.
Desene animate? Jocuri video? Uite la ce riscuri sunt expusi copiii cu asemenea pasiuni
Totodata, mai multi abonati ai platformei de satelit Dolce si ai serviciului IPTV Dolce solicita, pe acelasi forum, reintroducerea televiziunii Minimax. De asemenea, abonatii intreaba compania Romtelecom de ce a scos televiziunea Minimax fara sa anunte oamenii de acest lucru.
De altfel, pe site-ul companiei Romtelecom, televiziunea Minimax figureaza in acest moment ca facand parte din grilele Dolce si Dolce Interactiv.
Inainte de a fi scos din grila de programe Romtelecom, postul Minimax putea fi vizionat de toti clientii platformei de satelit Dolce si ai serviciului IPTV Dolce Interactiv, ca parte din asa-numitele "pachete de baza".
Contactati, vineri, de MEDIAFAX, reprezentantii Romtelecom au declarat ca scoaterea canalului Minimax din grila de programe Dolce "se datoreaza faptului ca negocierile cu distribuitorul acestui canal nu s-au incheiat, din pacate, in timp util". "La acest moment nu va putem oferi mai multe detalii, fiind vorba de informatii comerciale confidentiale", au spus reprezentantii companiei Romtelecom.
In ceea ce priveste introducerea canalului Disney Junior in grila de programe de televiziune Dolce, reprezentantii Romtelecom spun ca acest lucru "face parte din strategia de diversificare a continutului livrat clientilor si are la baza in primul rand cereri venite din partea utilizatorilor serviciului de televiziune Dolce".
Top 7 personaje de desene animate de la care copiii tai au ceva de invatat
Televiziunea pentru copii Minimax este detinuta de compania Chello Central Europe, parte a Chellomedia, divizia europeana de continut a Liberty Global, Inc., una dintre cele mai mari companii de comunicatii prin cablu din lume. Postul Minimax este distribuit in Romania de Chello Networks, biroul de la Bucuresti al Chello Central Europe.
Contactata vineri de MEDIAFAX, Anda Manza, Country Manager Chello Networks, a spus ca, in ciuda eforturilor Chello Central Europe, contractul cu Romtelecom nu a fost reinnoit, insa negocierile intre cele doua companii continua.
"Licenta de difuzare a canalului Minimax in grila Dolce a expirat in data de 30 septembrie. In ciuda eforturilor Chello Central Europe, licenta nu a fost pana in prezent reinnoita, iar cele doua parti continua discutiile", a declarat Anda Manza, Country Manager Chello Networks, companie din al carei portofoliu face parte televiziunea pentru copii Minimax.
Pe de alta parte, contactati vineri de MEDIAFAX, reprezentantii Consiliului National al Audiovizualului (CNA) au spus ca Romtelecom nu a solicitat CNA aprobarea pentru modificarea grilei de programe a platformei de satelit Dolce, asa cum ar fi trebuit, potrivit prevederilor Legii audiovizualului.
Potrivit articolului 74, alineatul 3 din Legea audiovizualului, "distribuitorii de servicii pot modifica structura ofertei de servicii de programe retransmise numai cu acordul Consiliului".
Lansat in 1999, Minimax este primul canal din Europa Centrala si de Est cu tematica pentru copii. Publicul tinta al Minimax este reprezentat de copiii cu varste cuprinse intre 2 si 12 ani. Minimax transmite 14 ore pe zi (in intervalul 6.00 - 20.00) desene animate, iar duminica dupa-amiaza difuzeaza filme de animatie despre familie si prietenie.
In iunie 2001, Minimax a intrat pe piata audiovizualului din Romania, iar incepand cu iulie 2007 televiziunea a fost achizitionata de compania Chello Central Europe, parte a Chellomedia Group.
Inainte de a fi scos din grilele Romtelecom, Minimax insuma un numar total de peste 5 milioane de abonati, fiind inclus in grilele tuturor operatorilor de telecomunicatii din Romania.