Mâncarea bolnavilor de la Spitalul Județean Bistrița, completată cu bani din publicitate. Cum funcționează ideea inedită
Ca să le poată oferi pacienţilor mâncare mai bună, conducerea Spitalului Judeţean Bistriţa s-a gândit la o variantă inedită prin care să facă rost de bani la buget.
Mai exact, oferă gardul instituţiei că suport pentru panouri publicitare, şi spaţiul de afişaj va fi scos la licitaţie.
13 panouri publicitare au fost deja montate pe gardul Spitalului Judeţean Bistriţa Năsăud, în faţa clădirii care în curând va găzdui Secţia de Primiri Urgenţe.
Gabriel Lazany - manager Spitalul Judeţean Bistriţa Năsăud: „Va aduce un plus valoare, iar banii pe care îi vom realiza din închirierea panourilor vor fi alocaţi către hrana pacienţilor.”
La nici o zi de la montarea lor, 2 societăţi s-au arătat interesate. La finalul perioadei de înscriere se va organiza o licitaţie cu strigare, iar cel care va plăti mai mult va avea o reclamă în curtea spitalului, prin care trec zilnic sute de oameni.
„Dacă face aşa ceva şi beneficiază pacientul sigur că nu e rău, ce e rău în asta ?”
„E bine. e bine dacă se face pentru bolnavi. Cu ce să deranjeze, dacă banii se investesc pentru bolnavi?” spun localnicii.
În luna aprilie, spitalul a mărit norma de hrană pe zi a bolnavilor de la 11 la 20 de lei. Diferenţa însă trebuie să o susţină din fonduri proprii care sunt, de regulă, mici în cazul instituţiilor de stat.
Totuşi, această diferenţa de 9 lei a permis medicilor nutriţionişti să introducă în dieta bolnavilor ciorba, desert şi alimente mai consistente.
Oana Mocian - dietetician-nutritionist Spitalul Judeţean Bistriţa Năsăud: „Mult mai multe legume introduse în alimentaţie. Cum ar fi: sote de mazăre, supă de morcovi, dovlecel, brocolli avem la prânz, ficăţel de pui, ca pacientul să vadă că poate să mănânce sănătos, mult mai diversificat.”
Conducerea spitalului speră că prin acest demers să adune cel puţin 50.000 de lei anual.