Dupa incidentele din ultima perioada, provocate de aglomeratia excesiva, Metrorex introduce trenuri suplimentare

aglomeratie metrou

Dupa numeroasele incidente care au avut loc in ultima perioada, Metrorex a decis sa introduca in circulatie trenuri suplimentare, insa doar in intervalele orare de varf.

Este vorba despre intervalele 7:00 - 9:00 si 17:00 - 19:00.

De asemenea, conform Agerpres, Metrorex va modifica, de la 1 decembrie, graficele de circulatie a garniturilor de metrou pe magistralele 1 si 3, pentru diminuarea intervalelor de succedare, conform unui plan de masuri intocmit de companie pentru imbunatatirea conditiilor de transport subteran.

Potrivit unui comunicat al Metrorex, pe magistrala 2 se va introduce un tren suplimentar, astfel numarul de garnituri aflate in circulatie ajungand la 22. Intervalul de succedare al trenurilor va fi de trei minute, maximul posibil din punct de vedere tehnic, in prezent.

Pe magistralele 1 si 3 vor fi introduse cate doua trenuri suplimentare, astfel ca numarul garniturilor care vor circula pe aceste linii va ajunge la 21 si, respectiv, 15.

Citește și
metrou
Metroul nu are aer conditionat, pentru ca instalatiile sunt "prea scumpe". Cat costa conditiile decente pentru calatori

"La orele de varf, atat pe magistrala 1, cat si pe magistrala 3, se circula la un interval de trei minute intre Nicolae Grigorescu si Eroilor si de sase minute pe restul distantei", precizeaza compania de transport.

De asemenea, o alta masura luata de Metrorex este monitorizarea circulatiei trenurilor, pentru evitarea in perioada de varf de trafic a sosirii simultane a trenurilor la peroanele statiilor.

"Se lucreaza la modificarea graficelor de circulatie a trenurilor de metrou pe magistralele 1 si 3, grafice ce vor intra in vigoare incepand cu data de 1 decembrie 2016. Solutia va asigura diminuarea intervalelor de circulatie pe magistralele 1 si 3 astfel: doua minute intre Nicolae Grigorescu si Eroilor si cinci minute pe restul distantei", se arata in comunicat.

Suplimentarea cu personal de conducere a trenurilor pentru micsorarea timpilor de intoarcere a garniturilor de metrou la capetele de magistrale, prin preluarea rapida a comenzilor de la posturile opuse de conducere a trenurilor si formarea unor echipe mixte compuse din angajati ai Metrorex si ai Politiei Metrou, in vederea dirijarii/dispersarii fluxului de calatori in statiile Piata Victoriei 1 si 2 si Piata Unirii 1 si 2, in zile lucratoare, intre orele 7:00 - 9:00 si 17:00 - 19:00, incepand din 31 octombrie, sunt alte masuri din planul companiei pentru imbunatatirea conditiilor de transport.

Aceste masuri vin la scur timp dupa ce mass-media a relatat despre problemele intampinate de calatori in transportul cu metroul.

CITITI SI: "Riscuri majore" de incendiu la metroul din Capitala. Statia din care oamenii nu ar avea pe unde sa iasa daca ia foc

Conform Metrorex, activitatile desfasurate de echipele de supraveghere si indrumare a calatorilor vizeaza informarea calatorilor cu privire la alegerea traseelor optime de acces si transport, indrumarea calatorilor catre accesurile si zonele de peron cu incarcare redusa, indrumarea calatorilor cu privire la utilizarea tuturor usilor de acces ale trenurilor, limitarea accesului in statii in situatii de supraaglomerare sau de urgenta, avizarea imediata a structurilor de coordonare asupra oricarei situatii de urgenta constatata, cu indicarea detaliilor necesare primei interventii si actualizarea reglementarilor in vigoare privind masurile care se iau in cazul afectarii majore a circulatiei trenurilor de metrou pentru urmatoarele cazuri: colet abandonat, alarma privind atac terorist (bomba), cazuri de suicid/tentativa de suicid, necesitate interventie prim-ajutor pentru publicul calator.

In plus, au avut loc discutii cu conducerea RATB pentru gasirea unor solutii de suplimentare a transportului public de suprafata pentru preluarea fluxului mare de calatori de pe tronsonul Berceni - Pipera.

In cursul acestei saptamani, Metrorex va participa la intalniri cu reprezentantii ISU si cu personalul specializat pentru situatii de urgenta din cadrul Ministerului Transporturilor pentru a identifica si alte masuri in vederea cresterii sigurantei transportului subteran, da asigurari compania.

"Aceste masuri au fost adoptate de conducerea Metrorex ca urmare a aglomeratiei repetate si a evenimentelor petrecute in ultima perioada, in special pe magistrala 2 de metrou. Am considerat ca in aceasta situatie interventia este necesara in cel mai scurt timp cu putinta, pentru ca ne dorim sa ne bucuram in continuare de increderea calatorilor si sa le oferim cele mai bune conditii de transport", afirma Metrorex.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Calatorii, extrem de nemultumiti dupa alarma falsa de la metrou:
Calatorii, extrem de nemultumiti dupa alarma falsa de la metrou: "Nu ne spune nimeni absolut nimic"

S-a instalat panica, vineri seara, la metrou, in Capitala. Totul dupa ce intr-un tren a fost zarita o sacosa abandonata.

Metroul nu are aer conditionat, pentru ca instalatiile sunt
Metroul nu are aer conditionat, pentru ca instalatiile sunt "prea scumpe". Cat costa conditiile decente pentru calatori

Metroul bucurestean nu este prevazut cu aer conditionat in vagoane, iar statiile sunt doar ventilate, dupa cum recunoaste chiar conducerea institutiei.

3 femei au lesinat la metrou din cauza aglomeratiei. Metrorex da vina pe proceduri, dar nu explica de ce trenurile vin rar
3 femei au lesinat la metrou din cauza aglomeratiei. Metrorex da vina pe proceduri, dar nu explica de ce trenurile vin rar

Mai multe incidente au avut loc marti dimineata in 3 statii de metrou din Capitala. Trei femei au lesinat dupa ce au petrecut zeci de minute, prinse in imbulzeala, printre alti pasageri,  fiind nevoie de interventia SMURD.

"Riscuri majore" de incendiu la metroul din Capitala. Statia din care oamenii nu ar avea pe unde sa iasa daca ia foc

Nicio statie, tunel sau depou de la Metrou nu are autorizatie ISU, pentru protectia la incendiu. Asta desi legea ii obliga pe administratorii Metrorex sa ceara si sa obtina aceste avize pentru toate constructiile facute dupa anul 1998.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.