Coca Cola, 30 de ani în România și investiții de 384 de milioane de euro. Ce urmează
Coca Cola aniversează 30 de ani pe piața din România, timp în care investițiile companiei s-au ridicat la 384 de milioane de euro.
”Ne mândrim cu tot ceea ce am construit în România de 30 de ani, împreună cu echipa și partenerii noștri. România este o țară foarte importantă pentru Sistemul Coca-Cola, fiind un exemplu de bune practici, creativitate, hub regional de inovație și producție. Produsele fabricate aici ajung la consumatorii noștri din România, dar și la cei din alte 14 țări. Investim constant și inovăm pentru a reduce impactul asupra mediului. Întreaga echipă de Sistem este implicată și hotărâtă să scrie noi capitole în povestea Coca-Cola în România, alături de cei peste 93.000 de clienți și cei peste 1.000 de parteneri. Ne uităm cu optimism către viitor. Știm că fiecare gest pe care îl facem azi are un impact asupra zilei de mâine. Ne dorim să fim în continuare lideri în sustenabilitate și să arătăm că business-ul nostru este despre ceea ce lăsăm După Noi generațiilor care vin”, a declarat Jovan Radosavljevic, General Manager, Coca‑Cola HBC România.
”Acum 30 de ani, prima sticlă de Coca-Cola produsă în România aducea cu sine și speranța unei schimbări pe care mulți o așteptau. De-a lungul anilor, Coca-Cola a rămas un ambasador al încrederii în viitor. În această lume aflată în continuă schimbare, am continuat să oferim consumatorilor noștri experiențe memorabile, să lucrăm îndeaproape alături de partenerii noștri, și să fim alături de comunitățile noastre prin implicare și solidaritate. Ne bucurăm să ne reconfirmăm angajamentul de a crește pe piața locală – o piață care ne-a oferit, în 30 de ani, multe oportunități, ne-a provocat să inovăm și să fim mai buni în ceea ce facem. Continuăm să le oferim românilor băuturile pe care le apreciază, diversitatea de care au nevoie, și să contribuim la o schimbare în bine. Alături de echipa și de toți partenerii noștri, ne bucurăm să le oferim românilor motive de optimism”, a pus, la rândul său, Paris NIKOLOPOULOS, General Manager, Coca‑Cola România.
Alegeri 2024
11:53
Diana Şoşoacă a făcut o filmare în cabina de vot. Și-a adăugat numele cu pixul pe buletinele de vot și a pus ștampila
11:34
Traian Băsescu: Îi rog pe români să vină la vot şi să opteze pentru ce vor în continuare. În turul I este de fapt finala
11:23
Cristian Diaconescu: Este un moment crucial prin care vom trece ca ţară. Avem nevoie de oameni profesionişti să ne reprezinte
11:22
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A treia zi de alegeri în diaspora. Număr semnificativ mai mic de voturi față de 2019
Investiții făcute în ultimii ani
În 2020, în fabrica din Ploiești, una dintre cele mai mari la nivel de grup, au fost investiți 4,5 milioane de euro într-o nouă linie pentru băuturi ambalate în sticlă, care ajung la consumatori din România și alte 5 țări.
Tot în 2020, în fabrica din Timișoara, 9,5 milioane de euro au fost investiți pentru integrarea celor mai noi tehnologii de îmbuteliere a băuturilor în PET și creșterea semnificativă a performanței procesului de producție.
2021 marchează inaugurarea liniei ASEPTIC în fabrica din Ploiești, dedicată îmbutelierii FUZETEA, printr-o investiție de peste 19 de milioane de euro. Este singura linie din Coca-Cola HBC România și a doua din grupul Coca-Cola HBC la nivel global care foloseste DRY, o tehnologie inovatoare care reduce considerabil consumul de substanțe chimice, apă și energie în procesul de sterilizare a ambalajelor.
În luna aprilie a acestui an, Sistemul Coca-Cola a lansat, în premieră pe piața locală, tehnologia inovatoare Keel Clip: ambalajul colectiv din carton biodegradabil și reciclabil pentru baxurile de doze, care ajută la reducerea cu aproximativ 200 de tone pe an a cantității de plastic din folii. Investiția în fabrica din Timișoara s-a ridicat la 2 milioane euro.
Conform studiului de impact socio-economic pentru anul 2020, valoarea adăugată de întregul lanț de valoare al Sistemului Coca‑Cola în România este de 434 de milioane de euro (62 milioane euro direct și 372 milioane de euro, indirect), echivalentul a 0,20% din PIB-ul României. În 2020, pentru fiecare euro cheltuit de români pe produse din portofoliul celor două companii, 56 de cenți au rămas în economia locală.
Contribuția la bugetul de stat a Sistemului Coca-Cola și a lanțului său de valoare, prin taxe plătite, a reprezentat, în 2020, 40% din totalul valorii adăugate în economie.
Numărul locurilor de muncă create și susținute de Sistemul Coca‑Cola și de partenerii săi se ridică la 17.300. Fiecare loc de muncă la Coca‑Cola susține alte 11 locuri de muncă pe piața locală.
O lume fără deșeuri
Compania face progrese constante către viziunea sa – O lume fără deșeuri. Toate ambalajele puse pe piață de Sistemul Coca-Cola sunt 100% reciclabile și 20% din portofoliu este ambalat în PET reciclat (rPET).
În ultimii 3 ani, emisiile de carbon au fost reduse cu 15,25%. 100% din energia electrică folosită provine din surse regenerabile și curate, iar ponderea energiei regenerabile din totalul energiei consumate (electrică + termică) a crescut în 2020 la 80%. Consumul de apă per litru de băutură produs a scăzut cu aproximativ 7%, iar toate cele trei fabrici Coca-Cola HBC din România au certificare AWS (Alliance For Water Stewardship) - Gold Recognition.
Bunăstarea și dezvoltarea comunităților locale rămân o prioritate, Sistemul Coca-Cola investind anual peste 1 milion de euro în proiecte dedicate lor. În cadrul platformei de sustenabilitate, proiectele vizează patru piloni: protejarea mediului înconjurător (După noi, strângem tot noi); protejarea resurselor de apă (După noi, apa hrănește viața); susținerea tinerilor (După noi, cresc oameni noi) și dezvoltarea comunităților (După noi, dăinuie ce-i al locului).