Super Bowl, cea mai mare audienta din istoria televiziunii americane. 111 milioane de americani l-au urmarit
Super Bowl, evenimentul sportiv difuzat duminica noapte, in care Seattle Seahawk i-au invins pe cei de la Denver Broncos a stabilit un nou record de audienta in Statele Unite, relateaza New York Times.
Gala sportiva transmisa in Statele Unite de postul Fox a fost urmarita de 111,5 milioane de oameni, un record pentru Super Bowl si nu numai. Este cea mai mare audienta din istoria televiziunii americane, noteaza New York Times.
Finala din 2014, care obtinut rezultate comparabile cu gala de anul trecut, cu 46,4 puncte de rating si 69% cota de piata, a inregistrat cea mai mare audienta catre sfarsitul primei reprize. Intre orele 19.30 si 20.00, gala Super Bowl 2014 a obtinut 46,9 puncte de rating si o cota de piata de 71%.
In 2013, gala Super Bowl a avut o audienta de 108,4 milioane de telespectatori. Audienta acelei partide, disputata intre Baltimore Ravens si San Francisco 49ers, desi foarte echilibrata, a avut de suferit din cauza unei pene de electricitate, care a intrerupt meciul timp de 30 de minute.
Un minut de publicitate a costat 8 milioane de dolari
Advertiserii, care au vandut calupurile de publicitate de 30 de secunde cu pretul record de 4 milioane de dolari, au avut cel mai mult de profitat in acele ultime minute de dinainte de pauza meciului - cand Seattle Seahawks conducea deja cu scorul de 22 la 0.
Acest fapt reprezinta o veste foarte buna pentru companiile Volkswagen, Wonderful Pistachios, H&M, Subway, Toyota, Sonos, Coca-Cola, CarMax si M&Ms, intrucat toate au platit sume importante pentru ca reclamele lor sa fie difuzate la sfarsitul celui de-al doilea sfert al meciului.
Acel calup publicitar a inclus si trailerurile filmelor "Transformers: Age of Extinction", produs de Paramount Pictures, si "The Amazing Spider-Man 2", produs de Columbia Pictures.
In ceea ce priveste pauza finalei, cantaretul Bruno Mars si trupa Red Hot Chili Peppers au stabilit si ei un nou record, fiind urmariti de 115,3 milioane de telespectatori, depasind rezultatul inregistrat de Beyonce (110,8 milioane telespectatori in 2013) si precedentul record stabilit de Madonna (114 milioane telespectatori in 2012).
Rezultatele finale pentru segmentul de public cu varste cuprinse in intervalul 18-49 ani, cel mai apreciat de advertiseri, care urmeaza sa fie anuntate, vor propulsa cel mai probabil postul Fox in fruntea topului "Big Four" (alcatuit din cele patru posturi majore de televiziune din Statele Unite) pentru sezonul 2013-2014.