In 2018 se va purta tot ce e inspirat de Orient. Bluze care seamana cu iile romanesti, prezentate intr-o colectie asiatica
Anul viitor se va purta tot ce e oriental sau inspirat de Orient. Este concluzia celor care au vizitat unul dintre cele mari targuri de moda din Marea Britanie.
Dar, la o prezentare de moda, printre materiale si imprimeuri asiatice si-au facut loc si cateva bluze care seamana izbitor cu iile romanesti.
Palarii conice, lampi chinezesti, dar si cateva bluze care aduc aminte de iile romanesti au fost prezentate in cadrul unei colectii numita "Oriental Futures".
S-a intamplat la targul organizat la Londra, care le da comerciantilor si cumparatorilor ocazia sa vada ce se va purta in primavara si vara anului viitor.
Sara Maggioni, analist de tendinte: "Rochiile chinezesti Qipao, gulerele chinezesti, detaliile rochiilor. Matasea devine mai importanta in tot domeniul, chiar si la nivel de masa. Kimonourile erau deja foarte la moda si raman in continuare. Cu siguranta vedem impunandu-se niste tendinte de inspiratie orientala."
La capitolul genti, a atras atentia o colectie pentru care s-au folosit kimonouri japoneze vintage. Costa aproximativ 50 de lire sterline una si fiecare este unica.
Ann Edwards, producatoare de genti: "Ador tesatura japoneza pentru ca are o calitate absolut incredibila. Nu cred ca noi, in Occident, putem face asemenea tesaturi. Felul cum sunt tesute firele de aur si argint si puritatea matasii. Noi nu stim sa facem asa ceva si nu avem o asemenea traditie."
In trend se inscrie si un designer de pantofi din Singapore, care a folosit motive chinezesti pentru modelele sale de incaltaminte. Pretul unei perechi ajunge la patru sute de lire sterline.
Doar designerul este insa asiatic. Pielea folosita este produsa si prelucrata in Italia. Cei din industrie au profitat de ocazie si au facut schimb de pareri despre cum ii va afecta Brexitul.
Julie Driscoll, organizator: "Nesiguranta post-Brexit, din cate vedem, a fost primita cu un sentiment de eliberare de catre unii, nu de catre toti. Comerciantii britanici sunt foarte puternici, suntem un popor de negustori, un popor de comercianti."
75 la suta dintre brandurile prezente la targ sunt internationale, provenind din 45 de tari. In timp ce cumparatorii si vizitatorii care ajung acolo sunt din 87 de tari.