Tinerii din România se aruncă în lumea investițiilor și au un apetit mai mare pentru risc decât generațiile mai în vârstă
Generația Z din România este tot mai interesată de investiții, arată un studiu recent realizat de Revolut.
Tinerii români încep să își gestioneze singuri finanțele, iar mulți dintre ei sunt deja activi pe piața investițiilor, chiar dacă sumele investite sunt încă modeste.
De altfel, trendul se regăsește în toate țările europene, unde interesul tinerilor față de investiții a cunoscut o creștere importantă. Gen Z este generația care începe să investească de la cea mai fragedă vârstă, comparativ cu generațiile anterioare.
Conform Revolut, care citează un studiu Dynata, doar 21% dintre tinerii români din Generația Z nu investesc, un procent mult mai mic comparativ cu 38% dintre cei din generațiile mai mature, cum ar fi Generația X și Baby Boomers.
Cei din Gen Z își încep aventura investițională cu portofolii mai mici, de aproximativ 275 de euro, în timp ce cei peste 35 de ani investesc în medie 3.600 de euro.
Cu toate acestea, tinerii reprezintă o bună parte din totalul celor care folosesc platforma Revolut pentru a investi – 60% dintre utilizatorii din România au între 18 și 34 de ani, aproape de media europeană de 62%.
În topul preferințelor de investiții ale acestora se află obligațiunile (45%), urmate de fondurile flexibile (36%) și acțiunile europene și americane (12%).
Un lucru notabil este faptul că tinerii din România sunt mult mai dispuși să își asume riscuri, cu 28% dintre ei dispuși să investească în produse mai riscante. Aceasta este o diferență majoră față de generațiile mai în vârstă, unde doar 6% sunt dispuși să facă același lucru.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: tineri, investitii, generația z, myimpact,
Dată publicare:
12-09-2024 14:57