Ce își doresc tinerii din generația Z când își deschid o afacere. Nu banii sunt cel mai important lucru
Independența și echilibrul între muncă și viața personală sunt cele mai importante lucruri pe care tinerii din Generația Z le caută atunci când decid să își deschidă o afacere, mai importante chiar și decât banii obținuți.
Pe de altă parte, cei din Generația Z sunt mult mai atenți la valorile din spatele unui brand decât la produsul în sine, iar companiile ar trebui să țină cont de asta, spune, pentru MyImpact, Raluca Radu, CEO al MTH Digital, o agenție de marketing digital.
Alex Daragiu: În ziua de astăzi, cei din generația Z care se apucă de business, cum o fac? Cu marketingul în cap? Încep să facă content, merg către o agenție, care e direcția?
Raluca Radu: Majoritatea celor care pornesc în business se apucă ei singuri. Își suflecă mânecile și, într-adevăr, partea asta de content și colaborări cu lideri de opinie - influenceri sunt primele lucruri care le vin în minte.
Și de la cursuri află că mai există și alte lucruri, cum ar fi promovarea prin Google, partea de email marketing... Li se par cele mai familiare promovarea prin TikTok, prin Snapchat, Youtube, un pic Instagram. Și văd foarte mult, din prima, ideea asta de conținut video, pentru că generația Z consumă mult conținut video, mai ales de formă scurtă.
Și, de asemenea, printre primele idei, sunt acestea de colaborare cu creatorii de conținut, influenceri. Și observ și la cursuri, și la colegii mei, că se șochează când află costurile unei astfel de colaborări și faptul că da, rezultatele sunt mai dificil de măsurat și că e posibil să găsești lucruri mai eficiente pe termen scurt din punctul de vedere al promovării online.
Alex Daragiu: Să explicăm că dacă lucrăm cu un influencer, la bază e un awareness, mai mult decât return-ul. Și atunci preferă varianta 'old school', unde ai rapoarte, fișe, ș.a.m.d., și unde poți să înțelegi situația.
Raluca Radu: Le-a ajuns puțin cuțitul la os acum, pentru că piața, mai ales în zona asta de e-commerce, dar nu numai, s-a polarizat puțin. Sunt câteva branduri care sunt deja "top of mind" și în digital, și cred că au înțeles că fără a construi un brand e destul de greu să mai aibă vânzări sau să aibă rezultate. Și atunci da, și ideea asta de influencer marketing devine mai importantă, la fel și crearea de conținut.
Alex Daragiu: Ok, și tu spui, practic, că la bază e brandul, mai ales în ziua de azi.
Raluca Radu: (...) Cred că nu poți una fără alta.
Alex Daragiu: Și cum începi să-ți creezi un brand, care e primul pas pe care trebuie să-l faci?
Raluca Radu: Cred că pornești întotdeauna de la a te uita foarte clar cine e publicul țintă căruia te adresezi, ce caută el, cum se intersectează asta cu ce ai tu de oferit, ce n-ai tu de oferit și cum se intersectează asta cu ce comunică restul?
Și cauți acolo un sweet spot, în care fie te gândești la un mesaj de comunicare, fie te gândești că poate a crea o comunitate în jurul brand-ului e cea mai bună metodă, fie te gândești la alte lucruri, de tip club de loializare.
Deci, depinde foarte mult. Cumva trebuie să găsești brandul în valoarea pe care o aduci către buyer, personal, către omul sau profilurile cărora te adresezi.
Alex Daragiu: Ce caută cei din generația Z cel mai mult pe internet, sau chiar și în business-uri? Am observat, de exemplu, că primul cuvânt pe care îl scot pe gură atunci când se gândesc la un business e să fie ei solo. Adică își doresc chestia asta de independență mai mult decât să meargă business-ul?
Raluca Radu: Independență și work-life balance, e un lucru pe care îl caută și direct pe rețelele de socializare. Sunt mulți care caută să facă bani, dar nu știu dacă accentul e pe bani cât pe independență. (...)
Generația Z mai crede foarte mult în valori, și caută întotdeauna valorile din spatele brand-ului. Și am observat că, de multe ori când îi întreb despre un brand de cosmetice, să spunem, ei nu sunt atât de interesați de produs în sine - de textură sau mai știu eu ce beneficii - cât sunt interesați de etica brand-ului, de cât investește în sustenabilitate, sau faptul că au făcut la un moment dat o remarcă care n-a fost politically correct.
Astea sunt lucruri pe care ei le țin minte mult mai bine. Deci brand-ul cumva trebuie să fie în acord cu valorile lor, asta indiferent de domeniu. (...)
Alex Daragiu: Dar cum poate un brand sau un business să construiască o legătură mai strânsă cu cei din generația Z, ce trebuie să facă, de fapt? Sau să nu facă?
Raluca Radu: Exact, trebuie să facă -și să nu facă - lucruri legate de valori. Deci asta e foarte important, ca brandul să-și identifice valorile în care crede, acelea care sunt și aliniate cu publicul său, dacă el e din generația Z, și să nu facă rabat de la acestea.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: bani, tineri, afaceri, generația z, myimpact,
Dată publicare:
30-05-2024 16:22