Afla cum vrea sa atraga Romania turisti la concurenta cu alte tari
Vara e intr-adevar departe, dar planurile pentru o vacanta de vis acum se croiesc. Bursa Internationala de Turism de la Milano are in cele mai multe oferte calatorii scurte, cu buget redus.
Noi incercam sa impresionam cu orasele medievale si manastirile din Transilvania si Moldova. Bucurestiul a fost scos de multe agentii de pe harta atractiilor.
Turistii spun despre Capitala noastra ca e un oras relativ "banal", nicidecum unul special, pitoresc. Din fericire, reprezentantul agentiei romanesti are ceva si pe gustul celor mai greu de satisfacut: Sibiul, un oras despre care strainii spun ca este un loc care conserva aspectul medieval de la 1500.
Asa incearca Romania sa atraga turisti la unul dintre cele mai importante targuri de profil din Europa. La fel ca alti 5.000 de expozanti din 130 de tari, hotarati sa-si exploateze cat mai bine atuurile.
Daca Ciprul mizeaza pe pozitia sa strategica, Ungaria isi promoveaza statiunile balneare, dar si farmecul capitalei Budapesta. Nici orasul Pecs nu e ignorat, mai ales ca a fost numit capitala culturala europeana in 2010.
Nu e deloc usor pentru Romania sa se "bata" cu destinatii exotice precum Thailanda, care mizeaza inclusiv pe turismul medical ori de relaxare. In medie, o vacanta de 15 zile, fara biletul de avion, costa 1.200 de euro.
E bine stiut: obiectivul e pe jumatate atins daca il faci pe om sa se opreasca. Asa ca la standul Romaniei au fost aduse produse traditionale si chiar un mester care incondeiaza oua sub ochii turistilor. Cum -necum, trucul da roade.
Romania se afla pe locul sase intre destinatiile mondiale preferate ale italienilor, inaintea Greciei, a Egiptului sau a Marocului.