Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Wizz Air a fost desemnată cea mai proastă companie aeriană pentru al treilea an la rând. ”În mod iritant, profitul a crescut”

Wizz Air a fost desemnată cea mai proastă companie aeriană pentru întârzierile zborurilor din Marea Britanie pentru al treilea an consecutiv.  

Plecările transportatorului de pe aeroporturile din Marea Britanie au fost în medie cu 31 de minute și 36 de secunde în întârziere în 2023, potrivit analizei datelor oficiale de către agenția de știri PA, citate de BBC. Turkish Airlines a înregistrat a doua cea mai slabă punctualitate, urmată de Tui.

Rezultatul în general slab vine pe măsură ce tarifele companiilor aeriene au crescut ca urmare a costurilor mai mari ale combustibilului și a taxelor ecologice.

Wizz Air spune că a făcut „îmbunătățiri semnificative”, dar a recunoscut că „mai sunt lucruri de făcut”.

Analiza datelor Autorității pentru Aviația Civilă a acoperit plecările programate și charter de pe aeroporturile din Marea Britanie ale companiilor aeriene care operează peste 2.500 de zboruri. Zborurile anulate nu au fost incluse.

Citește și
Wizz Air
O familie de români a obținut în instanță 40.000 de euro de la Wizz Air după ce compania le-a distrus vacanța

După Wizz Air, companiile aeriene cu cele mai mari întârzieri au fost:

Turkish Airlines - cu o întârziere medie de 28 de minute și 36 de secunde Tui - 28 de minute și 24 de secunde Air India - 28 de minute și 12 secunde Pegasus Airlines - 25 de minute și 6 secunde

Transportatorul irlandez Emerald Airlines a fost cea mai punctuală companie aeriană, cu o întârziere medie de doar 13 minute și șase secunde, în timp ce Virgin Atlantic s-a clasat pe locul al doilea, cu 13 minute și 42 de secunde.

”În mod iritant, dar deloc suprinzător, profiturile cresc la Wizz”

Expertul în probleme de consum, Jane Hawkes, a declarat pentru BBC că datele reprezintă „probabil o surpriză zero pentru pasagerii care au suferit întârzieri îndelungate din cauza serviciile Wizz Air”.

Ea a adăugat că cercetarea realizată de Wich? a arătat că această companie aeriană eșuează și la calitatea serviciului clienți experimentat de pasageri.

„În mod iritant, dar din nou nu deloc surprinzător, profiturile cresc la Wizz în conformitate cu tarifele, deoarece pasagerii optează pentru companii aeriene care oferă prețuri aparent „competitive” pe o varietate de rute populare”, a adăugat ea.

Operațiunile Wizz Air din Marea Britanie deservesc aeroporturile Aberdeen, Birmingham, Gatwick, Glasgow, Leeds, Liverpool și Luton.

Numărul de pasageri al transportatorul maghiar - care operează în Europa, nordul Africii, Orientul Mijlociu și alte părți ale Asiei - a atins un record de 62 de milioane de pasageri în cele 12 luni până la sfârșitul lunii martie, în creștere cu mai mult de o cincime față de anul precedent.

În aceeași perioadă, veniturile din vânzarea de bilete au crescut cu 11,2% față de anul trecut, similar creșterilor din sectorul companiilor aeriene.

Companiile aeriene spun că 2023 a fost ”un an extrem de provocator” pentru industrie

O purtătoare de cuvânt a Wizz Air a declarat: „În 2022, la fel ca toate companiile aeriene din Europa, Wizz Air s-a confruntat cu provocări operaționale extraordinare determinate în principal de mediul extern”.

„De atunci, am investit peste 90 de milioane de lire sterline pentru a stabiliza operațiunile, a reduce numărul de întârzieri și a oferi clienților o experiență mai bună”.

Dale Keller, directorul executiv al Consiliului reprezentanților companiilor aeriene din Marea Britanie, care reprezintă transportatorii, a declarat că 2023 a fost „un an extrem de provocator” pentru industrie.

El a adăugat că multe întârzieri au fost cauzate de factori în afara controlului companiilor aeriene, cum ar fi întreruperea controlului traficului aerian, inclusiv grevele din Franța și criza Serviciilor Naționale de Trafic Aerian din august anul trecut, care a oprit zborurile în Marea Britanie.

Punctualitatea „a continuat să se îmbunătățească exponențial” în acest an, a spus el.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult