Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Ce s-ar întâmpla dacă cea mai mare navă de croazieră din lume, mai mare de cinci ori decât Titanicul, ar lovi un aisberg

Icon of the Seas, cea mai mare navă de croazieră din lume, va efectua călătoria inaugurală peste șase luni. Însă ce s-ar întâmpla dacă ar lovi un aisberg?  

În contextul în care cea mai mare navă de croazieră din lume va efectua călătoria inaugurală peste șase luni, și având în vedere un alt dezastru recent al submersibilului Titan, este greu să nu te întrebi ce s-ar întâmpla dacă Icon of the Seas ar avea aceeași soartă ca și Titanicul, scrie Business Insider.

În prezent, Icon of the Seas este programat să navigheze în Caraibe, ceea ce înseamnă că nu va întâlni gheață, dar chiar dacă în viitor va naviga într-o zonă în care ar putea exista gheață, va fi un eveniment rar din zilele noastre ca un vas de croazieră să lovească un aisberg, dar totuși, nu imposibil.

În 2007, într-un incident pe care The New York Times l-a numit „Titanicul modern”, un mic vas de croazieră a lovit gheața, provocând o gaură de mărimea unui pumn, care a lăsat apa să pătrundă în sala motoarelor și a provocat o pană de curent. Cele 154 de persoane aflate la bord au fost nevoite să se evacueze cu bărci de salvare și plute de salvare.

Anul trecut, o navă a Norwegian Cruise Line a lovit un aisberg în timp ce călătorea prin ceață densă în apropiere de Alaska, provocând daune suficiente pentru a scurta călătoria și a anula o alta pentru a putea fi reparată.

Citește și
James Cameron
Regizorul filmului Titanic, despre implozia submersibilului Titan: "A fost singurul scenariu care mi-a putut veni în minte"

Dar niciuna dintre ele nu a fost o catastrofă de proporțiile Titanicului.

Expertul în industria croazierelor Stewart Chiron, cunoscut mai bine sub numele de The Cruise Guy, a declarat pentru USA Today că incidentul de anul trecut a fost „extraordinar de rar”. În timp ce navele de croazieră pot intra ocazional în contact cu gheața, Chiron a spus că este neobișnuit ca o navă să sufere daune fizice sau să își schimbe planurile ca urmare a vreunui incident de acest fel.

Navele de croazieră se bazează pe tehnologia radar și pe monitorizarea prin satelit pentru a evita coliziunile cu aisberguri. Îmbunătățirile aduse GPS-ului și patrulelor de aeronave au făcut, de asemenea, ca navigarea pe mare să fie mai sigură, dar există totuși un mic risc.

Din fericire, navele de croazieră de astăzi sunt, de asemenea, mai bine pregătite pentru dezastre.

Royal Caribbean, linia de croazieră din spatele Icon of the Seas, spune că toate navele sale de croazieră au la bord „un număr suficient de mijloace de salvare pentru fiecare oaspete și membru al echipajului de la bord, precum și o capacitate suplimentară de rezervă”. Pasagerii de pe croazierele lor sunt, de asemenea, obligați să efectueze exerciții pentru a ști ce trebuie să facă în caz de urgență.

Așadar, chiar dacă o tragedie improbabilă ar avea loc, protocoalele privind bărcile și plutele de salvare ar putea ajuta pasagerii să evite să trăiască unele dintre cele mai dramatice și controversate scene din filmul „Titanic”.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult