Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Un proiect faraonic al lui Ceaușescu, reînviat după trei decenii. Doar primul lot al lucrărilor costă 200 de milioane de euro

O parte a Canalului Siret-Dunăre, unul dintre proiectele faraonice gândute de Nicolae Ceaușescu, a fost scoasă la licitație după trei decenii de la abandonarea sa. Lotul de doar 23 de kilometri costă 200 de milioane de euro.

O parte a Canalului Siret-Bărăgan, cu o lungime totală de 198 km, a fost scoasă la licitație pentru proiectare, execuție, reabilitare zonelor deja realizate și amenajarea unor construcții hidrotehnice, de către Agenția Națională de Îmbunătățiri Funciare (ANIF), scrie Profit.

Primul lot are 23 de kilometri și costă 200 de milioane de euro, în condițiile în care 5,71 km au fost realizați la începutul anilor 90, dar au nevoie de reabilitare, în timp ce restul se află în diverse stadii de execuție. Primul lot face parte din Etapa I de execuție, cu o lungime de 51,7 km.

Lucrările se vor desfășura pe raza județului Vrancea, de la acumularea Călimănești și până în zona canalului de evacuare Șoimu. Lucrările vizate sunt reabilitarea tronsonului de canal finalizat și recepționat pe cei 5,71 km, reabilitarea tronsoanelor începute și nefinalizate, respectiv continuarea proiectării și a lucrărilor de execuție a canalului până la km 23+372. Aici sunt prevăzute realizările unor ample construcții hidrotehnice.

Avantajele canalului ar fi extrem de mari

Realizarea canalului ar aduce avantaje foarte mari. În primul rând, ar asigura apa pentru irigații în nordul și centrul Câmpiei Bărăgan, respectiv pe 518.000 ha în anii secetoși și pe 700.000 ha în anii medii. Pentru o mare parte din aceste suprafețe irigarea s-ar face gravitațional, fără consum de energie electrică pentru stațiile de pompare.

Citește și
Ceaușescu
Procesul soților Ceaușescu ar putea fi rejudecat. Ginerele lor și un nepot spun că la mijloc ar fi fost vorba despre o crimă

De asemenea, Canalul Siret - Bărăgan este inclus de Ministerul Transporturilor în lista „căilor navigabile interioare”, astfel încât canalul ar face posibil transportul naval de mărfuri între București și zona Focșani, Brăila, Galați.

Nu în ultimul rând, prin realizarea amenajărilor hidrografice incluse în proiect s-ar diminua riscurile inundațiilor. Execuția proiectului a fost aprobată în 1986, iar în 1987 s-a trecut la executarea lucrărilor adiacente care implicau devierea traseelor de conducte de gaz, linii de înaltă tensiune, drumuri naționale și linii telefonice, după care s-a trecut la execuția canalului, realizată pe un tronson de 5,7 km.

După 1990, proiectul Canalului Siret-Bărăgan a fost abandonat, ca multe alte investiții aflate în derulare în acel moment.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult