Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Tinerii nu mai sunt atrași de aplicațiile de dating. Cum preferă să își cunoască viitori parteneri

Your browser doesn't support HTML5 video.

Aplicațiile de întâlniri online și-au pierdut din popularitate în rândul tinerilor din Generația Z.

În toată lumea cele mai cunoscute platforme de dating au tot mai puțini utilizatori în rândul celor care au între 18 și 25 de ani, potrivit unor companii de profil.

Site-urile de întâlniri nu mai prezintă interes pentru tineri, spun reprezentanții acestora care observă o scădere de 5% față de 2019. Totuși rămân atractive pentru cei cu vârste mai mari.

Tinerii din Generația Z, adică cei născuți după 1996, preferă să își aleagă partenerii din rândul cunoscuților sau din cercurile de prieteni. Din 10 tineri cu care am stat de vorbă, 8 ne-au spus că nu folosesc aplicații de dating. Spre deosebire de alte generații, ei nu au încredere în persoanele pe care le cunosc online și preferă interacțiunea față în față.

Fată: „Eu nu am încredere în persoanele cu care vorbesc pe aplicațiile astea de dating, cred foarte mult în chestia asta de cât fishing și pur și simplu nu îmi inspiră încredere să ies la date”.

Citește și
oameni
Studiu: 94% dintre tineri au nivel scăzut de toleranță, românii cred în știrile distribuite de prieteni pe rețele sociale

Băiat: „Nu am considerat că dragostea ar trebui să apară online, ar trebui să fie ceva face to face și să simți atracția partener, partener”.

Băiat: „Nu sunt adeptul, nu îmi plac aplicațiile acestea. Eu văd o fată pe stradă și merg să o abordez. Simplu”.

Fată: „Mie îmi place să mă întâlnesc cu cineva face to face, vreau să văd body language. N-am folosit și nici nu îmi place”.

Potrivit The Guardian aplicațiile precum Tinder, Badoo, Bumble și-au pierdut din utilizatori.

Taher Sonu, psiholog și expert în relații: „Tinerii din ziua de astăzi percep foarte mult aplicațiile de dating fiind o aplicație pentru persoanele în vârstă, nefiind cool, nefiind o chestie la modă”.

Și platformele de întâlniri din România au observat scăderi în rândul tinerilor din generația Z. Fată de 2019, anul acesta s-au înscris cu 5% mai puțini tineri, în timp ce numărul celor din categoriile de vârstă 30-45 a crescut.

Flori Dragomir, reprezentant platformă întâlniri: „S-au întors să zicem în viața lor socială și nu mai acordă atâta timp cel puțin pe aplicația de dating din România”.

Psihologii spun că acești tineri se implică mai greu într-o relație.

Iolanda Crețescu, psiholog: „Generațiile de astăzi sunt generații care s-au jucat jocuri pe calculator și atunci aceasta nevoie de comportament sexual fizic sau comportament social de împerechere socială, ei nu-l mai au, de aceea aceste platforme și-au piedut din polularitate și și-au pierdut și utilitatea”.

Theodor a văzut că tinerii au nevoie de alt tip de interacțiune și a creat o aplicație de dating diferită de celelalte.

Theodor, fondator aplicație: „Este o aplicație unde userii își pot da match doar cu persoanele din localul în care se află. Își pot da check in doar dacă sunt într-o rază de 100 de m. După ce se crează un match ei pot vorbi ca se se intalnească tot în localul respectiv. Le place ideea că este cumva mai rapidă față de aplicațiile normale de dating, dar nu rapiditatea îi atrage, ci ideea că sunt face to face”.

În schimb, cei trecuți de 35 de ani preferă să își caute un partener cu ajutorul platformelor de dating.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult