Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Îngheţata cu cărbune, bună pentru detoxifiere. Românii atrași de sortimentele inedite

Your browser doesn't support HTML5 video.

Ce-aţi zice de o îngheţată cu cărbune, susan negru sau vanilie din Madagascar? Sunt doar câteva dintre aromele abia intrate pe piaţă, care i-au cucerit pe clienţi.

Şi sortimentele de ananas cu busuioc, mango şi mentă sau colivă sunt tot mai cerute. În aceste condiţii, creşte şi numărul producătorilor. Dacă în urmă cu nouă ani erau 99 de companii de îngheţată, in România, acum numărul lor s-a dublat. Se "dezgheaţă" şi profitul: va depăşi în 2019 - 40 de milioane de lei, spun specialiştii.

Priviţi o picătură care vă poate răcori într-o zi caldă de vară. De la ananas cu menta, căpşuni cu mac, până la afine cu lavanda, lămâie şi busuioc aceasta gelaterie a ajuns să livreze astfel de sortimente de îngheţată cu ajutorul aplicaţiilor. Iar consumul a crescut simţitor.

Laura Rizea, director de marketing: ''Folosim diferite aplicaţii pentru delivery: îngheţata e pusă în cutie specială termoizolanta. 1 kilogram e 100 de lei. Înainte făceam 2-3 livrări pe săptămână, acum facem 2-3 livrări pe zi''

Gusturile speciale sunt însă cele care atrag clienţi. Vanilia din Madagascar ori îngheţata cu cărbune sunt pe lista de preferinţe.

Citește și
festival
Numărul mare de festivaluri din țară, semn de bunăstare. Explicația specialiștilor

Laura Rizea, director de marketing: ''E chiar vanilie din Madagascar, avem pasta de vanilie şi adăugăm lapte, gălbenuş de ou, o punem în aparatul de îngheţată. Avem îngheţata neagră, are o bază de cocos şi e o colorată cu cărbune din nucă de cocos, cărbune activat, bună pentru detoxifiere''

Un singur român consuma anual în media 2 litri de îngheţată, echivalentul a 22 de îngheţate la cornet, la o treima faţă de media europeană care e de 6,2 litri, adică 70 de îngheţate la cornet de om. Locuitorii din Suedia ori Germania de pildă mânca de 8 ori mai multă îngheţata decât romanii. Iar în ceea ce privesc preferinţele, niciodată nu vom putea spune nu unei cupe de îngheţata la cornet'.

Pe o piaţă care se afla într-o continuă creştere, în 2017 companiile care produc îngheţata au depăşit un record în ceea ce priveşte profitul, peste 40 de milioane de lei, dublu faţă de 2010. Pentru acest lucru însă, producătorii schimba sortimentele o dată la câteva zile.

În acest loc, susanul negru sau îngheţata cu scorţişoară şi seminţe de floarea soarelui sunt cele mai cerute.

Adrian Balaci a început să facă îngheţata în 2010 cu 35.000 de euro. Acum doi ani a mai investit în utilaje încă 85.000 de euro.

Pe lângă aromă exotică, succesul este întreţinut şi de gustul românesc.

Adrian Balaci, producător înghețată: ''Vrem acum să aducem îngheţata cu porumb fiert...alte nebunii'' .

Consumul de îngheţată creşte, iar asta se reflectă şi în cifre. Numărul firmelor care produc îngheţata s-a dublat în ultimii ani, de la 99 câte erau pe piaţa în 2010, la 204 în 2017, iar anul acesta numărul lor pare că va depăşi 210. Şi cifra de afacere a companiilor care fac îngheţata creşte în acelaşi ritm alert, de la 390 de milioane de lei în 2010, la 520 de milioane de lei în 2017, iar specialiştii spun că anul acesta cifra de afacere va depăşi lejer 620 de milioane de lei".

 

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult