Tăriceanu: ”Canalul Dunăre-București nu este viabil. Avem alte lucrări mai stringente”
”Avem o observație despre canalul București-Dunăre care a fost inițiat în perioada anilor 80, care nici la vremea respectivă nu era viabil din punct de vedere economic.
Am văzut că acest proiect este reluat. Problema reluării lucrărilor este una extrem de delicată pentru că ele trebuie să se bazeze pe considerente de natură tehnico-economică. Adică canalul să fie viabil și să nu creeze probleme de buna lui funcționare. Există semne de întrebare serioase cu privire la utilitatea unei astfel de lucrări care s-ar ridica la 1 miliard de euro.
Și noi credem că acest miliard de euro ar putea fi folosit pentru a finanța lucrări care sunt cu mult mai stringente, cum este canalul Siret - Bărăgan.
Având în vedere că există anumite întârzieri și obstacole la o serie de lucrări existente, cum ar fi A2, intrările și ieșirile de pe A2, intrările și ieșirile din București, intrările și ieșirile prin vămile importante care leagă România de țările din jur.
Sunt foarte multe proiecte care merită să fie avute în vedere, infrastructura majoră din Moldova, autostrada Iași-Târgu Frumos.
Vrem ca în loc să punem banii într-o lucrare care nu e viabilă, poate putem folosi acești bani mai eficient”, a declarat președintele Senatului.