Modifica setarile cookie
Toate categoriile

În țara cu cele mai multe accidente mortale din UE, parlamentarii UDMR vor interzicerea radarelor neinscripționate

Your browser doesn't support HTML5 video.

Parlamentarii UDMR vor ca radarele neinscripționate ale polițiștilor de la Rutieră să fie interzise.  

Mai mult decât atât, aceștia le cer agenților să anunțe în presă unde sunt amplasate aparatele, să le marcheze cu panouri de avertizare, iar mașinile să aibă în funcțiune girofarul și sirena.

Polițiștii sunt revoltați și spun că nu este pentru prima dată când aleșii, mulți dintre ei cu permise suspendate pentru viteză, au astfel de inițiative.

Peste 70.000 de șoferi au rămas anul acesta fără permis după ce au condus cu viteză excesivă. Totul în condițiile în care România este pe primul loc în Europa la numărul de morți în accidente rutiere.

Pentru că vitezomanii au găsit metode ca să evite radarele, polițiștii au scos în trafic și aparate amplasate în mașini neinscripționate. Măsura i-a nemulțumit nu doar pe cei care încalcă legea, dar și pe unii parlamentari care au încercat de 4 ori să le scoată în afara legii. Ultima propunere pe această temă a fost depusă luna trecută la Senatul României.

Citește și
radare fixe
Drumurile publice din România vor fi monitorizate cu radare fixe și camere de supraveghere

În frunte cu deputatul Benedek Zacharie, 19 parlamentari de la UDMR sunt de părere că polițiștii ar trebui să măsoare viteza mașinilor în trafic doar din autospeciale inscripționate, amplasate în locuri vizibile pentru șoferi. Dar asta nu este tot.

Polițiștii vor fi obligați să anunțe în mass-media prezența radarelor în trafic sau să amplaseze în zona lor panouri de avertizare. Totodată, să pornească și semnalele de avertizare luminoase și sonore ale mașinilor.

”De ce mai e nevoie ca poliția să măsoare viteza?”

Benedek Zacharie, inițiator, deputat UDMR: ”L-am auzit acum un an pe ministrul de Interne că România, prin PNRR, achiziționează 1.000 de radare fixe. Noi, în total, avem aproximativ 20.000 de drumuri naționale, drum expres și autostrăzi. Dacă montăm pe ambele direcții câte un radar fix și achiziționăm 1.000, înseamnă că din 5 în 5 km o să avem un radar fix. Dacă o să existe aceste radare, din 5 în 5, lumea care conduce, dacă intră pe Waze, o să știe poziția lor. Dacă o să existe această chestie cu PNRR, de ce mai e nevoie ca poliția să măsoare viteza?".

Inițiatorul a uitat că Planul de Redresare și Reziliență se încheie abia în 2026 și în plus a greșit calculele. Ca să avem un radar fix la fiecare 5 km, pe fiecare sens, polițiștii au trebui să cumpere nu 1.000, ci 8.000 de dispozitive.

Iar acestea ar trebui să fie operaționalizate înainte ca propunerea să intre în vigoare.

Inițiativa parlamentarilor UDMR a fost trimisă la Guvern pentru un punct de vedere, iar până pe 14 decembrie ar trebui să primească și un aviz de la Consiliul Legislativ.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult