Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Guvernul a anunțat procedura prin care persoanele în șomaj tehnic vor primi ajutoare financiare

Your browser doesn't support HTML5 video.

De la 1 aprilie, firmele și cei care obțin venituri din alte tipuri de contracte, afectați de măsurile pentru combatrerea epidemiei COVID-19, pot depune cereri pentru ajutoarele de șomaj tehnic de la stat.

 

Anunțul a fost făcut de ministrul Muncii, Violeta Alexandru. Cererile vor fi depuse online și, potrivit ministrului, statul va vira banii cât mai repede, în termen de cel mult 10 zile.

Sumele pot ajunge până la maximum 4.072 de lei pe lună.

Ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru, a anunțat marți măsurile de organizare pentru depunerea, începând de miercuri, a actelor necesare în vederea obţinerii fondurilor guvernamentale pentru şomajul tehnic.

Ea a declarat că, de la 1 aprilie 2020, vor putea fi depuse actele necesare în vederea obţinerii fondurilor alocate.

Citește și
Ludovic Orban, la finalul ședinței Comitetului Național pentru situații de urgență
Guvernul adoptă luni modificări majore la Ordonanța privind amânarea ratelor

Astfel, a subliniat ministrul, agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă din judeţul în care angajatorul are sediul social vor primi prin mijloace electronice, începând de miercuri, astfel încât să se închidă luna martie, solicitările pentru primirea fondurilor în vederea acoperirii cheltuielilor pentru angajaţii cu contract individual de muncă, pe care i-au înregistrat anterior în REVISAL ca intrând în şomaj.

Aceştia trebuie să depună, electronic, o cerere, o declaraţie pe proprie răspundere şi lista angajaţilor pentru care solicită fondurile guvernamentale, anterior înregistrându-i în REVISAL ca intrând în şomaj tehnic.

”La AJOFM-uri vor depune online o cerere și o declarație pe propria răspundere angajatorii care au angajați notificați în Revisal, angajați prin contracte individuale de muncă, suspendate temporar, notificate în Revisal, pentru care solicită fondurile aferente șomajului tehnic, adică 75 % din câștigul salarial al persoanei pe luna respectivă - respectiv maxim 75 % din salariul mediu brut.” - a declarat ministrul Muncii.

La agenţiile judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială se vor prezenta cei care au alte forme de angajare decât contractul individual de muncă, respectiv cei care lucrează prin PFA, prin forme de lucru tip întreprindere individuală, prin contracte de muncă pe drepturi de autor, dar şi cluburile sportive care au angajaţi în altă formă de muncă decât contractele individuale, precum contractele de activitate sportivă.

Toate aceste categorii vor depune electronic o cerere şi o declaraţie pe proprie răspundere. În cazul cluburilor sportive se va ataşa şi lista sportivilor pentru care solicită fonduri.

”Cei care au alte forme contractuale, cei care lucrează prin PFA, cei care lucrează în întreprinderi individuale, cei care lucrează prin contracte de drepturi de autor și alte forme, mai puțin contractele individuale de muncă, se vor prezenta la AJPIS-uri, agenții județene pregătite, de asemenea, să primească atât întrebările, cât și, de mâine, solicitările dumneavoastră pentru fondurile puse la dispoziție de Guvernul Ludovic Orban. Nimeni nu plătește de la el, urmând să primească banii prin rambursare.” - a mai spus Violeta Alexandru.

"Niciuna dintre aceste categorii nu va prezenta Certificat de Urgenţă. Guvernul, având în vedere evoluţia lucrurilor în România, a înţeles să elimine orice barieră birocratică şi să rezume comunicarea cu cei care solicita fondurile la următoarele documente: o simplă cerere, o declaraţie pe proprie răspundere şi, acolo unde este cazul, la AJOFM cu precădere, lista angajaţilor aflaţi în şomaj tehnic, respectiv la AJOPIS cluburile sportive vor depune lista sportivilor pentru care au forme contractuale tip contracte de activitate sportivă", a explicat ministrul Muncii".

Astfel, fiecare agenție județeană va răspunde la întrebări prin telefon sau e-mail.

”Prima dumneavoastră solicitare, dacă sunteți în categoriile vizate de acest sprijin guvernamental va fi depusă începând de mâine, aferentă perioadei 16 martie - 31 martie. Închideți luna martie, după care pregătiți cerere-declarație și o trimiteți, dacă sunteți angajator cu angajați prin contracte individuale de muncă la AJOFM-ul din județul în care aveți sediul social al entității. Cererea dumneavoastră, conform legii, va fi procesată în maxim 15 zile. Ne străduim ca acest termen să fie cât mai scurt. De îndată ce primiți banii, aveți un termen de 3 zile de la încasare, de la primirea banilor în cont, ca să faceți plata către angajații dumneavoastră, urmând ca până la termenul prevăzut de lege să faceți plata contribuțiilor.” - a mai spus ministrul Muncii, Violeta Alexandru. 

 

 

 

 

 

 

 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult