Bugetarii, întorși de Guvern în epoca fără tehnologie. Măsurile extreme ale aleșilor
Your browser doesn't support HTML5 video.
Excepţie fac doar demnitarii. Măsură îi nemulţumeşte profund pe cei care muncesc pe teren, folosesc internetul şi au nevoie de comunicare permanentă cu şefii, colegii sau populaţia. Ne întoarcem în epoca fără tehnologie digitală, susţin aceştia revoltaţi.
După publicare ordonanţei, nemulţumirile au început să apară. Sorin Toarcea este angajat al Primăriei Braşov, la Direcţia Relaţii şi Comunicare, iar meseria lui este să răspundă la orice întrebare legată de activitatea instituţiei într-un timp cât mai scurt.
Bugetul lunar al Primăriei Braşov pentru servicii de telefonie mobilă este de 300 de euro, aşa că economia făcută ar fi nesemnificativă.
Sorin Toarcea, puratorul de cuvânt al Primăriei Braşov: ”Nu este normal să-mi folosesc telefonul personal, pe banii mei, adică abonamentul îl plătesc eu, să folosesc numărul meu personal care să devină public pentru toată lumea ca să-mi desfăşor activitatea de serviciu. Să ne întoarcem la ce era acum 25 de ani?”
Nici cei din instituţiile care acţionează în regim de urgenţă, precum ambulanta, poliţiştii, pompierii sau salvamontiştii nu văd ordonanţa cu ochi buni.
Sorin Păltânea, şef Salvamont Braşov: "Este un telefon care presupune comunicare într-o acţiune de salvare în derulare. Există o lege ce insitutie confidenţialitatea datelor personale şi nu pot să dau nr personal al unui salvator montan, unui aparţinător al persoanei care este în necaz."
Agent Dănuț Pupăză, lider de sindicat Poliţia Braşov: ”Nu toţi colegii mei sunt dispuşi să îşi dea numărul. Aşa dacă e telefon de serviciu e necesar să îl dai. Sunt persoane care sună şi deranjează. Am avut situaţii în care ne sunau şi de două, trei ori pe zi”.
Proiectul de ordonanţă de guvern nu face însă diferenţa: autorităţile şi instituţiile publice, indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare, nu pot achiziţiona din fonduri publice servicii de telefonie mobilă pentru personalul angajat.
Plătiţi de Primarii, şi angajaţii Serviciilor Voluntare pentru Situaţii de Urgenţă, intervin, pe lângă pompieri, la inundaţii, incendii, când cade un stâlp, o schelă, sau tencuiala de pe vreo faţadă.
Ei sunt cei care pornesc sirenele de alarmare a populaţiei în caz de pericol.
Constantin Vieriu, Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă Braşov: ”Noi suntem 90% din timp pe teren. Dar însemnă să fim lipiţi de birou şi să nu putem desfăşura activităţile pe teren datorită faptului că nu putem comunica, telefoanele personale fiind interzise în activitatea noastră."
Cei de la Consiliul Judeţean Argeş au găsit însă o portiţă, pentru a-şi păstra, cel puţin pentru moment, telefoanele de serviciu.
Andrada Preda, purtător de cuvânt C.J. Argeş: "Pentru a evita declanşarea unor procese cu furnizorii de servicii de telefonie mobilă vor fi plătite în continuare abonamentele deja contractate, dar nu vor mai fi achiziţionate alte servicii de telefonie mobilă."
Guvernul a instituit o singură excepţie de la regulă, pentru persoanele care ocupa funcţii de demnitate publică, precum miniştri, secretari de stat, primari sau prefecţi.
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!