„Știa că se va sfârși așa”. Fost prieten al CEO-ul OceanGate, mărturii șocante după implozia submersibilului Titan
Operatorul de submarin Karl Stanley face mărturisiri șocante la o lună de la implozia catastrofală a submersibilului Titan. Acesta îl acuză pe fostul său prieten Stockton Rush că știa că nava va sfârși într-un dezastru, relatează Daily Mail.
Karl Stanley a precizat pentru 60 Minutes Australia că Rush „știa cu siguranță că se va sfârși așa”. Acesta și-a amintit că a auzit zgomote în timpul scufundării sale cu submersibilul Titan.
„La propriu și la figurat, a ieșit din scenă cu cea mai mare implozie. Și a fost ultima persoană care a ucis doi miliardari deodată și i-a pus să plătească pentru acest privilegiu,” a mai spus Stanley.
Karl Stanley a mai afirmat că Rush este dispus să-și riște viața lui și a clienților săi pentru a „intra în istorie”. El și-a amintit cum a auzit „zgomote puternice ca de împușcături” în timpul coborârii sale pe Titan cu Rush în 2019, în Bahamas.
„Este un sunet al naibii când ești atât de departe sub ocean într-o navă care a mai coborât atât de adânc o singură dată”, a spus el.
El i-a spus lui Rush, după scufundarea făcută cu submersibilu, că a auzit niște zgomote îngrijorătoare și că, în opinia sa, exista un defect la carenă, însă Rush nu l-a crezut. Acesta era convins că implozia a fost cauzată de „tubul din fibră de carbon”.
Submersibilul Titan a pierdut contactul cu nava-suport pe 18 iunie, la mai puțin de două ore după ce a plecat spre epava Titanicului, aflată la aproape 4.000 de metri adâncime. La câteva zile distanță, din ocean au fost recuperate mai multe resturi ale submersibilului, care a suferit o „implozie catastrofală”.
La bord se aflau Hamis Harding (58 de ani), Shahzada Dawood, (48) și fiul său Suleman Dawood (19), pilotul francez Paul-Henry Nargeolet și CEO-ul OceanGate, compania care a produs submersibilul, Stockton Rush. Toți au decedat în urma incidentului.