Vinurile și băuturile spirtoase fără alcool sunt tot mai căutate. Tendințele de la cel mai mare târg de vinuri din lume
Your browser doesn't support HTML5 video.
Tendințele au fost evidente și la cel mai mare târg de vinuri din lume, găzduit în Dusseldorf.
Jan Heikrodt, RTL reporter: "Are un gust foarte bun!"
La acest târg din Dusseldorf, producători din toată Germania s-au strâns ca să-şi prezinte licorile. Pentru că tot mai mulţi germani vor doar să simtă gustul vinului, dar să evite în acelaşi timp efectele nocive ale alcoolului, producătorii s-au reorientat.
Rainer Pauly, comerciant: "Anul trecut, vânzările au crescut cu aproape 50% în Germania, pentru vinul non-alcoolic. Asta înseamnă foarte mult".
Datorită noilor tehnici de producție, vinurile non-alcoolice devin tot mai bune, spun consumatorii din această ţară. Același lucru este valabil și pentru vinul spumant, pentru whiskey, vodcă sau gin.
Jan Heikrodt, reporter RTL: "Am aici două pahare de gin cu apă tonică: unul este cu alcool și celălalt fără. Nu simt deloc diferența. Ambele sunt delicioase!"
Germanii consumă anual, în medie, 20 de litri de vin pe cap de locuitor. Dar noua generație ar putea schimba această tendință.
Ernst Buscher, angajat al Institutului german al vinului: "Se asigură că nu beau alcool în anumite situații, apoi caută alternative. Poate că le-ar plăcea să bea vin, dar nu vor, iar acum au o alternativă plăcută: licoarea are gust de vin, dar nu are alcool".
Și vedetele au văzut oportunitatea. Cântăreața Kylie Minogue, de exemplu, a lansat recent un Prosecco fără alcool. Au fost deja vândute peste 8 milioane de sticle.
Kylie Minogue, cântăreață: "Eu nu beau mult, dar când se întâmplă să fac asta îmi place să savurez un produs de calitate".
Timp de 3 zile, peste 6.000 de expozanți și-au prezentat oferta la Dusseldorf. Dacă unii vizitatori au degustat cu măsura, alții nu s-a putut abține să nu savureze fiecare licoare până la fundul paharului.