Un fost angajat OceanGate a fost demis după ce a atras atenția asupra riscurilor la care sunt supuși turiștii din submersibil
Documentele judecătorești obținute de The New Republic arată că angajatul, David Lochridge, era îngrijorat cu privire la „potențialul pericol la care sunt supuși pasagerii submersibilului Titan în momentul în care ajunge în adâncuri”.
Lochridge a lucrat ca director de operațiuni maritime la OceanGate, fiind „responsabil de siguranța echipajului și a clienților”. Documentele arată că a fost concediat pe nedrept după ce a ridicat problema siguranței. Compania ar fi vrut astfel să-l reducă la tăcere „pentru a evita abordarea problemelor de siguranță și control”, scrie The Guardian.
Lochridge „a identificat numeroase probleme care îi stârneau îngrijorarea și a oferit recomandări de rezolvare pentru fiecare în parte”.
„Pasagerii nu ar fi fost informați corect despre acest proiect experimental, despre lipsa testării nedistructive a carenei sau despre utilizarea materialelor inflamabile periculoase în submersibil”.
Compania OceanGate a așteptat opt ore până să raporteze dispariția submersibilului către Garda de Coastă, transmite DailyMail.
La ora locală 9:45, la o oră și 45 de minute de la scufundare, submersibilul a pierdut contactul cu nava principală, Polar Prince. Însă Garda de Coastă a SUA nu a aflat despre acest incident decât la ora 17:40, opt ore mai târziu. Iar Garda de Coastă a Canadei a fost informată la ora 21:13, duminică seară.
Un fost comandant de submarin nuclear, locotenent David Marquet, a declarat pentru sursa menționată mai sus că echipajul are 1% șase de supraviețuire.
În submersibil se află cinci persoane: miliardarul și exploratorul birtanic Hamish Harding, un om de afaceri pakistanez și fiul său - Shahzada și Suleman Dawood, exploratorul francez Paul-Henry Nargeolet, dar și Stockton Rush, fondatorul și CEO-ul companiei OceanGate.