Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Trei oameni au murit după ce au urmat traseul Google Maps și au căzut cu mașina într-un râu de pe un pod neterminat

Trei oameni au murit după ce șoferul mașinii în care se aflau a urmat un traseu indicat de aplicația Google Maps și au căzut în albia unui râu de pe un pod neterminat.  

Poate o aplicație de navigare să fie făcută responsabilă dacă un utilizator moare într-un accident? Aceasta este întrebarea pusă acum în India după ce trei bărbați au murit când mașina lor a virat de pe un pod neterminat și a căzut în albia unui râu, în statul nordic Uttar Pradesh, scrie BBC.

Poliția încă investighează incidentul, care a avut loc duminică, dar crede că Google Maps a determinat grupul să urmeze acel traseu.

O parte a podului s-ar fi prăbușit la începutul acestui an din cauza inundațiilor și, deși localnicii știau acest lucru și evitau podul, cei trei bărbați nu erau conștienți de acest lucru și erau din afara zonei. Nu existau baricade sau panouri care să indice că podul era neterminat.

Autoritățile au numit patru ingineri de la departamentul de drumuri al statului și un oficial nenumit de la Google Maps într-o plângere la poliție pentru acuzații de omucidere din culpă.

Citește și
autobuze buc
Nicuşor Dan: Călătorii pot vedea în timp real, pe Google Maps, gradul de încărcare al anumitor mijloace de transport în comun

Un purtător de cuvânt de la Google a declarat pentru BBC Hindi că instituția cooperează cu ancheta.

Tragicul accident a scos în evidență infrastructura rutieră slabă a Indiei și a stârnit o dezbatere asupra faptului dacă aplicațiile de navigație precum Google Maps pot fi responsabile pentru astfel de incidente.

Google Maps are 60 de utilizatori activi pe zi în India

Unii dau vina pe aplicație pentru că nu furnizează informații exacte, în timp ce alții susțin că este un eșec mai mare din partea guvernului pentru că nu a izolat locul.

Google Maps este cea mai populară aplicație de navigație din India și a devenit sinonimă cu GPS (Global Positioning System), un sistem de navigație radio bazat pe satelit.

De asemenea, alimentează serviciile multor platforme de transport partajat, comerț electronic și livrare de alimente. Se pare că aplicația are aproximativ 60 de milioane de utilizatori activi și atestă aproximativ 50 de milioane de căutări într-o zi.

Dar aplicația a fost frecvent examinată pentru furnizarea de indicații incorecte, ducând uneori la accidente mortale. În 2021, un bărbat din statul Maharashtra s-a înecat după ce a intrat cu mașina într-un baraj, se presupune că în timp ce urma instrucțiunile din aplicație.

Anul trecut, doi tineri medici din statul Kerala au murit după ce și-au condus mașina într-un râu. Poliția a spus că au urmat un traseu afișat de aplicație și i-a avertizat pe oameni să nu se bazeze prea mult pe aceasta atunci când drumurile sunt inundate.

Dar cum învață Google Maps despre schimbările de pe un drum?

Google Maps primește actualizări de la guverne și utilizatori

Semnalele GPS din aplicațiile utilizatorilor urmăresc schimbările de trafic de-a lungul rutelor - o creștere a semnalelor de congestie, în timp ce o scădere sugerează că un drum este mai puțin utilizat. Aplicația primește, de asemenea, actualizări de la guverne și utilizatori despre blocajele sau închiderile de trafic.

Se acordă prioritate plângerilor legate de traficul ridicat sau cele sesizate de autorități, deoarece Google nu are forță de muncă pentru a face față milioanelor de reclamații care se difuzează zilnic, spune Ashish Nair, fondatorul platformei de cartografiere Potter Maps și fost angajat Google Maps.

„Un operator de hărți utilizează apoi imagini din satelit, Google Street View și notificări guvernamentale pentru a confirma modificarea și a actualiza harta”.

Potrivit lui Nair, aplicațiile de navigare nu pot fi făcute responsabile pentru accidente, deoarece termenii lor de servicii indică clar că utilizatorii trebuie să își aplice propria judecată pe drum și că informațiile furnizate de aplicație pot diferi de condițiile reale.

În plus, este pur și simplu foarte dificil pentru o platformă precum Google, care gestionează hărți din întreaga lume, să preia fiecare schimbare care are loc pe un drum, adaugă el.

Spre deosebire de alte țări, India nu are nici un sistem robust de raportare la timp a unor astfel de probleme.

Google Maps poate fi tras la răspundere doar dacă se dovedește că nu a modificat datele, deși știa de ele

„Datele rămân o mare provocare în India. Nu există un sistem pentru ca modificările de infrastructură să fie conectate la o interfață web, care să poată fi apoi utilizată de aplicații precum Google Maps. Țări precum Singapore au un astfel de sistem”, spune Nair.

El adaugă că populația vastă a Indiei și dezvoltarea rapidă fac și mai dificilă obținerea de date exacte, în timp real. „Cu alte cuvinte, hărțile proaste sunt aici pentru a rămâne până când guvernele devin mai proactive în ceea ce privește colectarea și partajarea datelor”.

Avocații sunt împărțiți dacă aplicațiile GPS pot fi considerate responsabile din punct de vedere legal pentru accidentele rutiere.

Avocatul Saima Khan spune că, întrucât Legea Indiei privind Tehnologia Informației (IT) oferă platformelor digitale precum Google Maps statutul de „intermediar” (o platformă care doar difuzează informații furnizate de o terță parte), aceasta este protejată împotriva răspunderii.

Dar ea adaugă că, dacă se poate dovedi că platforma nu și-a rectificat datele, în ciuda faptului că i s-au oferit informații corecte și în timp util, atunci ar putea fi făcută răspunzătoare pentru neglijență.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult