Sistem de senzori în Veneţia pentru traficul pietonal. Sistemul a funcționat în timpul carnavalului

Your browser doesn't support HTML5 video.

Dacă maşinile sunt o problemă în multe dintre oraşele mari din lume, Veneţia caută soluţii pentru traficul pietonal. Oraşul medieval construit pe apă testează un sistem de senzori pentru a gestiona mulţimile de oameni din zonele turistice.

Sistemul, care nu mai există în niciun oraş european, şi-a dovedit deja utilitatea în timpul carnavalului de la Veneţia.

În timpul carnavalului, pe străzile înguste ale Veneţiei se îngrămădesc peste un milion de oameni. Anul acesta, autorităţile au folosit un sistem modern pentru a şti când să oprească accesul în piaţa San Marco şi pentru a evita supraaglomerarea.

Enrico Boni, tehnician: "Sistemul urmăreşte oamenii care tranzitează o anume zone şi îi numără, numără câţi intră şi câţi ies din dreptunghiul reprezentat pe ecran. Pornind de aici, se face o estimare şi putem şti câţi oameni au trecut pe acolo. În acest caz, folosim tehnologia ca pe o poartă, ca să putem număra câţi oameni au intrat şi au ieşit."

Sistemul constă în senzori laser, montaţi pe camerele de supraveghere deja existente. Cu ajutorul acestora este măsurată distanţa dintre camere şi obiectele în mişcare, şi, astfel, este generată o hartă tridimensională a zonei.

Enrico Boni, tehnician: "Datorită informaţiei 3D, recunoaşte obiectele nu optic, folosind culorile şi contrastul, ci prin dimensiuni şi forme. Sistemul ar trebui să poată chiar distinge forma unei persoane aplecate de una care stă dreaptă sau e pe o bicicletă, deci ne dă mult mai multă informaţie decât o cameră optică obişnuită."

În funcţie de date, poliţiştii decid dacă este cazul să restricţioneze accesul în centrul oraşului sau să direcţioneze turiştii spre străzi mai puţin aglomerate. Veneţia este primul oraş european nevoit să testeze o asemenea tehnologie.

Marco Agostini, şeful poliţiei din Veneţia: "Noi suntem singurii din lume care ne confruntăm cu trafic pietonal şi e mai complicat decât cel rutier. Şoferii sunt obişnuiţi să meargă pe dreapta, să circule respectând sensurile şi semnele de circulaţie. Pietonii cred că lor nu li se aplică reguli de circulaţie, aşa că blocajele apar mai uşor."

Nu este pentru prima oară când Veneţia foloseşte tehnologia în mod original. De-a lungul canalelor au fost instalate camere de supraveghere care pot surprinde clar numerele de înmatriculare ale bărcilor care se deplasează cu viteză prea mare.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult