Scandalul Uber vizează și România. Cum a colaborat compania cu demnitarii locali și ce rol a jucat Peter Imre
The Guardian a publicat documente confidențiale care arată că Uber a încălcat legile, a păcălit poliţia, a exploatat violenţa împotriva şoferilor şi a făcut lobby în secret pe lângă guverne în timpul expansiunii sale globale agresive.
Rise Project scrie despre cum a decurs colaborarea dintre conducerea Uber din România, autoritățile locale și consultanți.
Uber a început să opereze în România în 2015. La câteva luni după, un angajat al companiei îi trimite acest email unui superior: “Vestea proastă este că Peter Imre, consilier local și pentru Ungaria, este mai important pentru operațiunea din București decât am crezut inițial. Face lucruri și deschide uși, dar pe termen lung reprezintă potențiale probleme (ego, expunere în presă, agendă proprie, legături informale cu părțile interesate și probabil cu biroul nostru”.
Conform Rise Project, Ionuț Lăcustă – managerul de politici publice pe Europa Centrală și de Est al corporației Uber este cel care a trimis emailul.
“Vreau ca Imre să plece. Fără dubiu”, a fost răspunsul primit de la șeful său, Mark MacGann.
Sursa citată notează că Peter Imre, care a decedat de curând, a continuat să lucreze, iar un email intern arată că Uber a apelat la acesta: “Întâlnirea cu Ioan Rus, ministrul Transporturilor, a fost facilitată de noul consultant (…) fiind anunțată în mai puțin de 24 de ore; întâlnirea a decurs bine, Ministerul Transporturilor a promis sprijin cu legislația și a facilitat o întâlnire cu secretarul de stat responsabil cu elaborarea legislației.”
Întrebat despre această întâlnire, Ioan Rus a răspuns: “Păi nu știu (râde), habar nu am, deci nu știu. Nici nu s-a întâmplat nimic, dacă or fi fost vreodată la mine, oi fi fost amabil cu ei, da salut. (…) Nu știu, chiar nu știu, deci nu mă interesează subiectul.”
Citește detaliile din anchetă pe Rise Project