Reuters: Elon Musk vrea să dezvolte „o aplicaţie bună la toate”. Ce este aceasta şi care este motivul
Musk este acum dispus să continue cu planul său iniţial de a cumpăra compania de social media pentru 44 de miliarde de dolari şi, marţi târziu, a scris pe Twitter: „Cumpărarea Twitter este un accelerator pentru crearea X, aplicaţia bună la toate”.
Conceptul de aplicaţie universală, denumită adesea „o super aplicaţie”, este foarte popular în Asia, iar companiile tehnologice din întreaga lume au încercat să o reproducă.
Ce este o super aplicațieO super aplicaţie, sau ceea ce Musk numeşte ca fiind o „aplicaţie bună la toate”, a fost descrisă drept briceagul elveţian al aplicaţiilor mobile, oferind o suită de servicii pentru utilizatori, cum ar fi mesagerie, reţele sociale, plăţi peer-to-peer şi comerţ electronic
Aceste mega-aplicaţii sunt utilizate pe scară largă în Asia, deoarece mobilul este principala formă de acces la internet pentru mulţi oameni din regiune, a scris anul trecut Scott Galloway, profesor de marketing la Universitatea din New York şi co-gazdă al podcastului tehnologic „Pivot”.
Exemple de super aplicațiiSuper aplicaţia chineză WeChat are peste 1 miliard de utilizatori lunar, conform unei estimări, şi este o parte omniprezentă a vieţii de zi cu zi în China.
Utilizatorii pot chema o maşină sau un taxi, pot trimite bani prietenilor şi familiei sau pot face plăţi în magazine.
În 2018, unele oraşe chineze au început să testeze WeChat pentru un sistem de identificare electronică care ar fi legat de conturile utilizatorilor, potrivit South China Morning Post.
Grab, o super-aplicaţie de top în Asia de Sud-Est, oferă livrare de alimente, transport, livrare de pachete la cerere şi servicii financiare şi de investiţii.
De ce vrea Musk să facă o super aplicațieÎn timpul unei sesiuni de întrebări şi răspunsuri cu angajaţii Twitter, din iunie, Musk a remarcat că nu există echivalent pentru o super aplicaţie precum WeChat în afara Asiei.
„Practic trăieşti pe WeChat în China”, a spus el, adăugând că a văzut o oportunitate de a crea o astfel de aplicaţie.
Adăugarea mai multor instrumente şi servicii pe Twitter l-ar putea ajuta pe Musk să-şi atingă obiectivele de creştere înalte pentru companie.
În timpul sesiunii de întrebăril şi răspunsuri cu angajaţii, Musk a spus că doreşte ca Twitter să crească de la cei 237 de milioane de utilizatori la „cel puţin un miliard”.
Musk şi membrii cercului său interior au trimis mesaje de mai multe ori despre ideea de a adăuga o funcţie de plăţi digitale pe Twitter, potrivit mesajelor lansate în faza de descoperire a litigiului dintre Musk şi compania de social media.
Au încercat asta alte companii de tehnologie din SUADa, Snap Inc, compania-părinte a Snapchat, a introdus anterior plăţile peer-to-peer numite Snapcash, dar a închis funcţia în 2018. A făcut, de asemenea, o incursiune în jocurile mobile, dar a încheiat recent şi această afacere, ca parte a planurilor de reducere a costurilor.
Facebook şi Instagram, divizii ale Meta Platforms, au încercat, de asemenea, să se extindă dincolo de reţelele sociale şi de mesagerie, în comerţul electronic.