Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Prima companie aeriană care și-a încetat activitatea din cauza epidemiei de coronavirus

Operatorul aerian britanic Flybe şi-a încetat joi activitatea, după prăbuşirea cererii, compania regională care avea deja probleme financiare devenind prima victimă importantă din sectorul corporativ a epidemiei de coronavirus, transmite Reuters.

Colapsul companiei aeirene care conecta întreaga Mare Britanie cu cu destinaţii europene majore nu doar că pune în pericol aproximativ 2.400 de locuri de muncă, dar ar putea provoca probleme unor aeroporturi şi economii regionale.

”Toate zborurile sunt oprite, iar compania britanică a oprit toate tranzacţiile”, a anunţat Flybe, după ce guvernul s-a retras dintr-un acord de salvare convenit în ianuarie, potrivit News.ro.

Companii aeriene din întreaga lume au anulat curse şi au avertizat că vor suporta un impact asupra profitabilităţii din cauza coronavirusului din China care a afectat zborurile mai întâi în Asia, iar ulterior în Europa şi alte regiuni.

British Airways, easyJet, Virgin Atlantic, Lufthansa, Norwegian Air şi United Airlines se află între companiile care au avertizat în privinţa impactului viruslului, care pare că va afecta industria aeriană mai mult decât epidemia SARS din 2003.

Citește și
Avion de luptă al regimului sirian, doborât de armata turcă în Idlib
Avion de luptă al regimului sirian, doborât de armata turcă în Idlib

Falimentul Flybe va provoca totodată mai multe probleme pentru premierul Boris Johnson, care a promis să dezvolte Marea Britanie prin investiţii în legături regionale de transport.

Guvernul convenise un acord de salvare a companiei cu o istorie de 41 de ani în ianuarie, afirmând că este important să fie menţinute rutele de transport din ţară pentru cei opt milioane de pasageri. Ji, guvernul a anunţat că nu poate să mai facă nimic.

”Lucrăm în mod urgent cu industria pentru a identifica modul în care pot fi restabilite principalele rute de către alte companii aeriene, cât mai curând posibil”, a declarat ministrul Transporturilor, Grant Shapps.

O altă companie regională, Loganair din Scoţia, s-a angajat să continue 16 rute ale 16 Flybe, a declarat un ministru în Parlament, adăugând că guvernu leste pregătit să susţină aeroporturile regionale prin colaborarea cu industria aeriană.

Compania privată Eastern Airways, fost partener de franciză al Flybe care îşi are baza pe aeroportul Humberside Airport din nordul Angliei, a anunţat că va adăuga trei rute operate anterior de Flybe - Aberdeen-Birmingham, Southampton-Manchester şi Southampton-Newcastle.

Dar, în timp ce rutele Flybe ar putea fi atractive pentru companii cu avioane mici, cum este Loganair, multe nu au suficienţi pasageri pentru a atrage operatori ca easyJet şi Ryanair, care au avioane mai mari, a declarat expertul în aviaţie John Strickland.

Flybe, cel mai mare operator aerian regional independent din Europa, efectua curse între 81 de aeroporturi şi era deţinut de Virgin Atlantic, Stobart Group şi Cyrus Capital.

Proprietarii au anunţat că au investit peste 135 de milioanecde lire sterline (174 milioane dolari) în companie în ultimele 14 luni, inclusiv circa 25 de milioane de lire promise în ianuarie.

În acordul din ianuarie, guvernul se angajase să contribuie cu o sumă egală cu cea promisă de proprietarii Flybe, sub forma unui împrumut, scutiri de taxe şi eevizuire a regulilor fiscale pentru zborurile locale.

Companiile aeriene concurente s-au plâns că statul nu ar trebui să susţină companii care au probleme.

Flota de 68 de avioane ale Flybe efectua curse către aeroporturi precum Belfast City din Irlanda de Nord, Jersey din Channel Islands, Birmingham din centrul Angliei şi Inverness din Scoţia, asigurând peste jumătate din cursele interne britanice din afara Londrei.

Sindicatul piloţilor a afirmat că angajaţii au fost trădaţi de prorpeitari şi de guvern.

Stobart şi Virgin Atlantic au arătat că sunt profund dezamăţite de acest deznodământ.

Flybe este a doua companie britanică importantă care se prăbuşeşte în ultimele şase luni, după ce Thomas Coom, cel mai vechi grup de călătorii din lume a dat faliment în septembrie, blocând sute de mii de pasageri şi provocând cea mai amplă operaţiune de repatriere din istoria Marii Britanii.

Şi strategia de dezvoltare a sectorului aerian britanic a intrat în incertitudine săptămâna trecută, când o instanţă a decis că un plan de extindere a aeroportului Heathrow, cel mai mare din lume, este ilegal.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult