Paza de Coastă americană a făcut publice noi imagini cu submersibilul Titan care a făcut implozie în 2023. FOTO
Galerie foto
Audieri ale unei Comisii de anchetă a Pazei de Coastă cu privire la acest accident şi cu privire la căutări extrem de mediatizate, în urmă cu 15 luni, au început luni la Charleston, în South Carolina, şi urmează să continue în mod public până la 27 seprembrie.
Înegistrarea video, de un minut, datată la 22 iunie 2023, la 3.775 de metri adâncime, surprinde foarte clar epava părţii din spate a submersibilului, în poziţie verticală, pe fundul oceanului, iar cabluri şi diverse fragmente sunt de asemenea vizibile.
Logoul întreprinderii americane care opera acest mic submarin, OceanGate Expeditions, este perfect vizibilă în imagini pe coada aparatului.
Acest submersibil de 6,5 metri lungime a s-a scufundat la 18 iunie 2023 pentru a observa epava Titanicului şi urma să reiasă la suprafaţă şapte ore mai târziu, însă contactul s-a pierdut la mai puţin de două ore după plecare.
O vastă operaţiune de salvare a fost angajată în vederea salvării cvelor cinci pasageri din submersibil, care ar fi dispus de rezerve de oxigen de aproximativ patru zile.
Însă submersibilul a fost distrus la puţin timp după scufundare de o ”implozie catastrofală”, iar cei cinci bărbaţi au murit pe loc, inclusiv omul de ştiinţă francez Pierre-Henri Nargeolet, supranumit "dl. Titanic".
Celelalte persoane decedate la 400 de mile în largul Canadei sunt patronul OceanGate Expeditions, Stockton Rush, în vârstă de 61 de ani, Shahzada Dawood, un om de afaceri pakistanezo-britanic în vârstă de 48 de ani şi fiul său în vârstă de 18 ani Suleman şi un exploratir britanic în vârstă de 68 de ani, Hamish Harding.
”Presupuse rămăşiţe umane” au fost descoperite câteva zile mai tîrziu în ceea ce a mai rămas din Titan, la 500 de metri de Titanic, potrivit Pazei de Coastă americană, care a anchetat timp de peste un an acest accident ieşit din comun.
Comisia încearcă ”să identifice toate probele unor greşeli materiale (în cconstrucţie sau design) care ar fi putut cauza accidentul, pentru a face recomandări adecvate şi a evita ca asemenea accidente să se repete”.
Audierile publice sunt de oridn tehnic şi nu judiciar.
Un inginer dat afară de OceanGate în 2019, Tony Nissen, a declarat luni că era la acea vreme supus unor presiuni de către patronul întreprinderii Stockton Rush să mintă cu privire la soliditatea cocăi, în pofia unor teste îngrijorătoare.
Un scandal a izbucnit încă din iunie 2023 cu privire la posibile neglijenţe ale OceanGate, relevate de către inginerul Nissen, cu privire la hublou, care nu putea să reziste în mod tehnic unor astfel de adâncimi.
Sursa: News.ro
Etichete: titan , implozie , paza de coastă , submersibil
Dată publicare: 19-09-2024 14:53