Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Moneda națională japoneză este în cădere liberă. Milioane de turiști profită și cumpără mai ieftin produse de lux

Your browser doesn't support HTML5 video.

Moneda națională japoneză este în cădere liberă și a depășit deja pragul istoric în raport cu dolarul. Paradoxal, asta este o veste bună pentru sutele de mii de turiști străini care ajung în Țara Soarelui Răsare, pentru chilipiruri de lux.

Motivul: Dau cu o treime mai puțin pentru hainele, gențile și pantofii unor mari designeri.

În toată lumea, piața bunurilor de lux, de la haine la încălțăminte și de la bijuterii până la ceasuri este în scădere. Doar în Japonia milioane de turiști din China, Statele Unite, Australia sau Thailanda vin să cheltuiască sume fără precedent pe produse high-end. De vină este deprecierea yenului la valori istorice în acest an.

Bărbat: „A trebuit să vin să le ajut economia”. Femeie: „E motivul pentru care venim în Japonia în vacanță. E mai ieftin că înainte!.

Femeie: „Am venit și în urmă cu câțiva ani și a fost o experiență cu totul diferită. E o mare diferență cu suma pe care sunt dispusă s-o cheltuiesc”.

Citește și
supermarket japonia
Panică în Japonia după anunțul unui posibil cutremur devatator Unele magazine au rămas goale

Nu este de mirare că turiștii străini sunt deciși să-și umple bagajele cu produse de lux: diferențele de preț sunt de până la 30%, fără să luăm în calcul eventualele reduceri și nici absența taxelor vamale.

Hanako Montgomery, reporter CNN: „Piața de lux a explodat în Japonia. Turiștii străini sunt în număr record, la fel și sumele pe care vor să le cheltuiască cu estimări care depășesc 54 miliarde de dolari doar anul acesta”.

În alte țări din regiune, însă, marile companii sunt în pierdere. Grupul LVMH, gigantul din spatele brandului Louis Vuitton, a pierdut 14% din venituri în Asia, în afara Japoniei, în al doilea trimestru al acestui an, în comparație cu 2023. Alte nume mari, cum ar fi Salvatore Ferragamo și Kering, sunt în cădere. Japonia face, însă, notă discordantă, și datorită cererii mari de bunuri de lux second-hand.

Managerul unui magazin: „Da, stilul retro japonez e foarte popular. Dintr-o perspectivă globală, Japonia excelează în a lăuda articolele și în a distinge cu acuratețe între piesele de designer autentice și imitații”.

În Asia, piața de bunuri de lux second-hand ar putea ajunge la 4 miliarde de dolari în acest an, iar Japonia e pe primul loc în top. Experții sunt însă de părere că trendul nu va continua multă vreme, din cauză că dobânzile japoneze sunt în creștere. Nobuko Kobayashi: „În cele din urmă, în toată regiunea vă a vea loc o armonizare a prețurilor. Până acum, prețurile au fost atât de volatile și (diferențele) nu au fost recuperate, dar acești doi factori vor intra în joc și oportunitatea de arbitraj vă fi redusă”.

Pe de altă parte, în China continuă declinul pieței de lux, după ani de zile în care brandurile internaționale au fost în topul vânzărilor. Marile branduri au înregistrat o scădere a încasărilor de aproape 30 de procente, iar din martie până acum piața a pierdut aproape 180 de miliarde de dolari.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult