Italienii, nemulțumiți că li se taxează și cuburile de geață din băuturi. Cât a ajuns să coste un cub de gheață
În golful Policastro, în sudul provinciei Salerno, apa costă mai mult decât benzina, mai ales dacă este solidificată.
Este ceea ce reiese din bonul fiscal emis de un bar din cătunul balnear Policastro Bussentino din comuna Santa Marina și publicat pe rețelele de socializare de către un cetățean din Vallo di Diano, care colectează note de plată „mărite”, scrie Corriere del Mezzogiorno.
Din bonul fiscal, așa cum s-a întâmplat și într-un caz similar în Puglia în luna mai a anului trecut, se poate observa că la prețul unei Coca Cola și al citronului s-a adăugat costul de 0,50 cenți pentru cuburile de gheață adăugate în pahar.
Băuturile răcoritoare, care costau 2.50 euro, a fost adăugată o creștere de 20%, ceea ce face ca prețul final să ajungă la 3.00 euro.
Chiar și în Cilento, zona Salerno care se învecinează cu Basilicata, controversa legată de creșterea prețurilor a afectat recent accesul la unitățile balneare și cheltuielile pentru un prânz sau o cină în restaurante și pizzerii.
Motivul pentru care o cafenea a cerut bani în plus unei femei ca să-i taie sendvișul în două. Întâmplarea a stârnit revoltăProprietara unei cafenele din Italia își apără decizia de a taxa un client cu doi euro pentru a-i tăia sendvișul în două. Nota de plată a devenit virală pe Internet și a stârnit revolta oamenilor.
Bar Pace, o cramă și cafenea de lângă Lacul Como, a ajuns pe prima pagină a ziarelor locale săptămâna trecută, după ce un client a scris pe TripAdvisor că a fost taxat cu doi euro pentru ca sendvișul său să fie tăiat în felii, scrie Business Insider.
Femeia a postat o fotografie cu nota de plată, explicând faptul că a luat masa cu încă o altă persoană și voia să împartă sendvișul.
„Incredibil, dar adevărat”, a scris femeia în iunie.
Cele două persoane au cheltuit în total 15.70 euro, dintre care doi euro erau pentru un serviciu numit 'diviso a metà'.
Comentariul său a devenit viral la începutul lunii august, iar de atunci Bar Pace a fost bombardat pe Facebook, Google și TripAdvisor de persoane ofensate de această practică.
De atunci, TripAdvisor a suspendat noile recenzii pentru cafenea, invocând îngrijorarea cu privire la evaluările primite de la persoane care nu au vizitat-o niciodată.
„Din cauza unui eveniment recent care a atras atenția presei și a provocat un aflux de recenzii care nu descriu o experiență de primă mână, am suspendat temporar publicarea de noi recenzii pentru această locație”, a scris TripAdvisor.
Cristina Biacchi, care deține Bar Pace împreună cu soțul ei, s-a întrebat de ce clienta supărată nu și-a exprimat îngrijorarea înainte de a plăti nota de plată.
„I-am fi explicat că fiecare serviciu suplimentar trebuie să fie plătit”, a declarat ea, duminică, pentru ziarul italian La Repubblica. „A trebuit să folosim două farfurii în loc de una și timpul de spălare s-a dublat. Pentru a tăia sendvișul în două ne-a luat ceva timp, iar munca trebuie plătită”, a adăugat Biacchi.
Proprietara cafenelei a spus că timpul înseamnă bani și a invocat și creșterea prețurilor în industrie, dar a mai declarat pentru La Repubblica că Bar Pace nu ar fi insistat asupra taxei dacă clientul ar fi contestat-o.
Între timp, o avalanșă de noi recenzii negative a dus la scăderea ratingului de stele al Bar Pace pe Facebook la 2,7 din 5 stele.
Sursa: Corriere del Mezzogiorno
Dată publicare: 24-08-2023 16:32