Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Grobianismul fraților Tate, flagel mondial. Australia, îngrijorată că băieți de 11 ani îi imită pe milionarii din România

Grobianismul fraților Tate, milionarii britanici arestați și judecați în România pentru trafic de persoane și viol, a devenit un flagel mondial care afectează și tinerii din Australia. Experții de aici spun că băieții de 11 ani se poartă deja precum Tate.

Comportamentul grobian de tip hiper-masculinizat al fraților Andrew și Tristan Tate, caracterizat prin degradarea până la obiectificare a femeii, a devenit un flagel mondial, care a ajuns acum până în Australia.

Anterior, media și clasa politică din Marea Britanie, locul de origine al fraților arestați și judecați în România pentru trafic de persoane și viol în formă continuată, semnalau impactul toxic profund pe care personaje precum Tate îl au asupra tinerilor englezi.

Acum, și presa australiană dezbate pe larg tendința îngrijorătoare a din ce în ce mai mulți băieți de la Antipozi, inclusiv copii până în 11 ani, de a se comporta precum ”masculul alfa” întruchipat de Andrew Tate.

Astfel, Newsc.com.au scrie despre ”creșterea alarmantă a culturii ”masculului alfa” în toată țara”, cu ”băieți australieni devenind puternic influențați la 11 ani de conținutul promovat pe rețelele sociale”.

Citește și
andrew tate
Frații Tate au fost lăsați să plece acasă. Britanicii vorbesc despre trei victime ale unor agresiuni sexuale

„Masculul alfa” este definit de adepții săi ca cineva care preia conducerea, este hiper-masculin, toată lumea dorind să fie ca el și toate femeile dorind să fie cu el. Iar un studiu realizat de Universitatea din Dublin City (DCU) a arătat că algoritmii de social media amplifică noțiunea de supremație masculină și de conținut misogin.

Cercetătorii au creat 10 conturi experimentale pe YouTube și TikTok și au descoperit că toate conturile identificate ca aparținând unor bărbați au fost înecate în conținut antifeminist, masculinist și extremist, arată publicația australiană.

Acest lucru a avut loc indiferent dacă profilul nu a căutat acest conținut, iar conturile au primit aceste sugestii în primele 23 de minute ale experimentului. Dacă profilul a arătat vreun interes, cantitatea acestui tip de conținut a crescut dramatic.

După 400 de videoclipuri, studiul a constatat că majoritatea conținutului împins către conturi a căzut în genul manosferă (masculin alfa și anti-feminist).

Cei mai mulți imitatori de ”masculi alfa” din Australia sunt liceeni

Pe lângă conținutul care promova supunerea femeilor, anti-egalitatea, motivația masculină, sănătatea mintală și câștigarea de bani, s-a constatat că vizează insecuritățile emoționale și financiare ale băieților.

Acest tip de direcționare de către algoritm nu este o surpriză pentru președintele Asociației Australiane a Psihologilor, Sahra O’Doherty, care a declarat pentru NewsWire că acest tip de conținut se bazează pe „nesiguranța bărbaților despre ei înșiși”.

„Ceea ce vedem adesea ca psihologi sunt bărbați tineri care se simt destul de pierduți, care nu simt că aparțin unui grup sau nu se integrează”, a spus ea. „Sau au avut experiențe negative cu grupuri de prietenie sau cu persoane cu care doresc să se întâlnească, adesea femei, și simt nevoia să se îmbunătățească”.

Acest „Alfa bro marketing” care le este arătat tinerilor merge pe ideea că, dacă ai acest anumit produs, atunci te vei depăși și vei excela la întâlniri și vei avea toate aceste lucruri minunate pe care le arată în videoclip”.

Psihologul O’Doherty lucrează cu bărbați și adolescenți și constată că cel mai mare grup în care vede această creștere de manifestare ”mascul alfa” este cel al copiilor de liceu.

„Văd asta foarte mult la liceeni și există o mulțime de cercetări în legătură cu faptul că aceasta este o problemă. Este adesea asociat cu atitudini misogine sau exacerbarea acestor roluri tradiționale stereotipe de gen”, a spus psihologul.

Influenceri precum Andrew Tate au devenit un model pentru mulți tineri australieni

„Și poate duce adesea la neangajarea în conversații sau relații sănătoase cu femei tinere. Și, în extremă, poate duce la retragerea acestor tineri din conversații din societate”.

Ceea ce a alarmat-o pe psiholog este că vede aceste comportamente și la băieți din școala primară. „(Masculul alfa) devine din ce în ce mai tânăr. Începem să vedem asta chiar și de la vârsta de școală primară târzie”, a declarat ea.

Având în vedere cât de ușor este accesul la internet al copiilor în zilele noastre, nu le este greu să vadă influenceri precum Andrew Tate drept modele de viață, constată expertul.

„Este această imagine aspirațională a unor oameni precum Andrew Tate, în care vezi pe cineva pe care l-ai putea percepe ca fiind de succes sau bogat sau arătos, înconjurat de femei sau de mașini frumoase”, afirmă O’Doherty.

„Dacă parcurgeți TikTok sau Instagram, există o mulțime de oameni care se pretind ca fiind antrenori de întâlniri sau antrenori de stil de viață. Și ei se fixează cu adevărat pe această idee de hiper-masculinitate, vederi stereotipe cu adevărat vechi despre masculinitate”.

„Și devin această figură aspirațională, aproape un model pentru mulți dintre acești tineri. Și când sunt absorbiți de acest tip de cultură, atunci poate fi cu adevărat problematic să încerci să-i extragi din asta și să-i ajuți să lucreze la ei înșiși și la propria lor stimă de sine”.

Rețelele sociale au închis conturile fraților Tate, dar le promovează intens conținutul în continuare

În ciuda faptului că platformele de socializare au închis și au eliminat conturile acestui tip de influenceri, studiul DCU a constatat că nu au eliminat conținutul în sine.

„Studiul nostru arată că închiderea conturilor influencerilor nu elimină neapărat conținutul acestora”, a declarat profesorul Debbie Ging de la DCU.

„Prezența copleșitoare a conținutului lui Andrew Tate în setul nostru de date într-un moment în care a fost deplatformat înseamnă că aceste companii de social media trebuie să abordeze conținutul dăunător în moduri mai sofisticate”.

Deși este ușor să spunem că social media trebuie să controleze mai bine problema, psihologul O’Doherty recomandă părinților să aibă „conversații cu adevărat sincere și deschise” cu copiii lor.

„Când avem aceste conversații, putem vorbi despre tipurile de lucruri la care ar putea fi expuși pe rețelele de socializare fără teamă de judecată”, a spus ea.

„Nu îi vom judeca pentru că urmăresc sau se implică în genul de lucruri cu care se interacționează, dar vrem să discutăm despre unele dintre mesajele pe care le primesc atunci când urmăresc aceste TikTok-uri”.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult