Filmul tragediei din Baltimore. Cele 63 de secunde fatale care au dus la ciocnirea navei cu podul
Your browser doesn't support HTML5 video.
Condițiile meteo și resturile uriașe din apă pun în pericol siguranța scafandrilor, așa că eforturile se vor concentra acum pe eliberarea căii navigabile.
Atenție, urmează detalii care vă pot afecta emoțional!
Anchetatorii care coordonează operațiunile au hotărât, joi, să oprească temporar căutările celor patru bărbați încă dispăruți în apele reci. Roland L. Butler Jr./ Superintendent, Poliția de Stat Maryland: „Pentru că suprastructurile (resturile podului) înconjoară ceea ce credem că sunt autoturisme și din cauza betonului și a celorlalte resturi, scafandrii nu mai pot naviga în siguranță pe lângă ele”. În total, opt muncitori au căzut în râu. Erau în pauză, în mașinile lor, mâncau și beau cafea, când podul s-a prăbușit după ce imensul cargobot în derivă a lovit un pilon. Doi au fost salvați imediat, alți doi au fost scoși, fără suflare, după o zi.
Roland L. Butler Jr./ Superintendent, Maryland State Police: „Scafandrii au localizat o camionetă roșie scufundată în apă la 7,6 metri adâncime, în zona de mijloc a podului. Scafandrii au recuperat două dintre victimele acestei tragedii, prinse în interiorul vehiculului”.
Cei doi muncitori care au pierit în camioneta căzută pe fundul râului Patapsco aveau 26 și 35 de ani și erau imigranți din Guatemala, respectiv Mexic.
Între timp au apărut noi imagini filmate de o cameră de supraveghere a traficului, în care se vede ce s-a întâmplat cu doar câteva momente înaintea ciocnirii. Anchetatorii au aflat, cu ajutorul înregistratorului de date, că alarmele au pornit la 45 de minute după ce nava a părăsit terminalul. Echipajul a transmis un semnal SOS pentru ca polițiștii să închidă traficul pe pod.
Incidentul a dat peste cap programul navelor care se îndreptau spre portul Baltimore și care acum trebuie să descarce marfa în alte locuri. Autoritățile se străduiesc să deblocheze canalul navigabil cât mai repede.
Guvernatorul Wes Moore/(D) Maryland: „Prăbușirea podului Key e o criză globală. Economia națională și economia mondială depind de portul Baltimore”.
Cei mai afectați sunt lucrătorii portuari de acolo, care au rămas fără activitate.
Scott Cowan, președintele Asociației Internaționale a Transportatorilor de Marfă (International Longshoremen's Association): „Luăm măsuri ca să le asigurăm beneficiile și asigurările medicale, aici și cu ajutorul organizației internaționale. Vor primi, așa cum știți, ajutoare de șomaj”.
Senatorul Chris Van Hollen/(D) Maryland: „Adevărul e că, pentru toate acele locuri de muncă și pentru tot comerțul care trece prin portul Baltimore, deschiderea acelui canal e o prioritate”.
Autoritățile din Maryland au cerut guvernului federal 60 de milioane de dolari pentru finanțarea operațiunilor de recuperare a resturilor podului. Vremea extremă îngreunează, însă, toate eforturile.
Președintele NTSB, Jennifer Homendy: „Este frig, apa e rece, plouă și avem parte de curenți și de tot soiul de provocări care țin de canalul navigabil”.
Vaporul este stabil, dar are în rezervoare 6 milioane de litri de carburant și ulei. Și este încărcat cu 4.700 de containere.
Jennifer Homendy, președinta Consiliului Național pentru Siguranța Transporturilor: „(Investigatorul) a reușit să identifice 56 de containere conținând materiale periculoase (corozive sau inflamabile). Acestea reprezintă 764 de tone de materiale periculoase”.
Datele analizate până acum arată că alimentarea cu energie electrică a vaporului a căzut timp de un minut și 3 secunde, însă chiar în momentele când imensa navă se apropia de pod. Și, foarte probabil, cele 63 de secunde, cât s-a pierdut propulsia, au făcut ca teribila coliziune să nu poată fi evitată.