Cum vor fi afectate afacerile în urma Brexit: "Va crea noi industrii"
Your browser doesn't support HTML5 video.
O introducere bruscă a barierelor vamale şi a tarifelor comerciale vă perturba drastic importurile. Pentru industriile care se bazează pe livrare rapidă, orice şoc suferit de lanţul de aprovizionare va compromite afacerile.
Gordon Terry este şofer de camion de 25 de ani. De ceva timp, transporta din Italia piese auto către o fabrică Jaguar şi Land Rover din Liverpool. Pe o porţiune a unei curse, a fost însoţit de o echipă CNN.
Gordon Terry, șofer: "Există un singur fel de Brexit!"
Jurnalist: "Şi anume?"
Şofer: "Brexit fără acord."
Anna Stewart, CNN: "Chiar dacă asta înseamnă afaceri distruse?"
Gordon Terry, șofer: "Va crea noi industrii, noi locuri de muncă pentru tineri."
Altfel spus, durere pe termen scurt, câştig pe termen lung.
Şefii lui Gordon nu văd deloc lucrurile la fel.
David Zaccheo, Operations Manager, Alcaline Haulage: "Am cheltuit sute de mii de lire sterline ca să ne pregătim pentru un Brexit fără acord."
David Zaccheo este managerul companiei de transport Alcaline. Îşi umareste în timp real camioanele, care traversează anual de 10 mii de ori Canalul Mânecii. Pentru clienţii lui e vital ca piesele auto să ajungă rapid pe linia de asamblare.
Anna Stewart, CNN: "Care e cel mai rău scenariu?"
David Zaccheo, Operations Manager, Alcaline Haulage: "Să apară blocada. Vehicule ţinute în garaj din cauza incertitudinii."
Pentru a face faţa unor livrări cu termen strâns, Alcaline a achiziţionat un elicopter.
Un alt sector vulnerabil al importurilor este cel al florilor. 80% dintre florile care se vând în Marea Britanie vin din Olanda.
Louise Bermingham, Wild Things Flowers: "Putem plasa o comandă nouă până la ora 16 şi le avem la uşă o doua zi dimineaţă devreme. Evident, asta nu se va mai întâmpla după Brexit."
Lângă aeroportul Schiphol din Amsterdam, există cel mai mare centru de distribuţie a florilor din lume.
Simon Cullen, corespondent CNN: "Potrivit aranjamentelor actuale, camioanele trec neverificate prin porturi, asigurând livrarea rapidă a florilor. Dar dacă UK şi UE nu-şi pot aranja un divorţ amiabil, bunuri precum florile ar putea fi supuse tarifelor şi întârzierilor la graniţă."
Prin Eurotunel trec anual 1,7 milioane de camioane. Acum, se opresc doar câteva minute pentru controlul de securitate, apoi sunt îmbarcate pe un fel de garnitura feroviară care le trece prin tunel.
După 40 de minute ies din nou pe autostradă. Însă, apariţia controalelor vamale va antrena cozi de kilometri şi aşteptare îndelungată de fiecare parte a frontierei.
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!