Cum își spionează mașinile electrice proprietarii și cine primește toate aceste informații
Your browser doesn't support HTML5 video.
La cererea guvernului, peste 200 de producători de maşini de pe piaţa chineză au acceptat să transmită informaţii legate de localizarea maşinilor, către centre de monitorizare aflate în slujba autorităţilor.
Este încă un instrument care permite regimului să urmărească fiecare mişcare a cetăţenilor, spun, cu îngrijorare, experţii.
Când un şofer şi-a cumpărat o maşină Tesla, ştia că va conduce o maşină rapidă şi "arătoasă". Ce nu ştia, însă, este că informaţii despre fiecare drum pe care îl face vor ajunge în posesia autorităţilor.
”Nu ştiu, nu sunt sigur. Poate nu este adevărat. Tesla poate avea informaţiile, dar de ce să le trimită la guvern? Este vorba despre viaţa mea privată. Aşa înregistrează mereu unde mă aflu”, a transmis un șofer.
”Unde sunt, cât stau, unde merg în fiecare zi. Nu vreau ca aceste informaţii să fie dezvăluite", a transmis un alt șofer.
Compania americană este doar una dintre cei peste 200 de producători auto care transmit autorităţilor date despre localizarea maşinilor.
În Shanghai, informaţiile despre cele peste 222.000 de maşini electrice din oraş ajung la centrul de colectare, monitorizare şi cercetare a datelor. Fiecare punct de pe ecran reprezintă o maşină care circulă pe străzile din oraş. Un singur click oferă informaţii despre fiecare vehicul - marca, model, kilometraj şi încărcarea bateriei.
”Odată vândută maşina, producătorul va transmite numărul de identificare către platforma noastră. Între timp, şi informaţiile legate de maşină vor ajunge tot aici. Dacă poliţia sau procurorii vor să afle informaţii despre localizarea maşinii, ne pot cere ajutorul. Niciun guvern nu are nevoie să îşi supravegheze cetăţenii printr-o platformă ca a noastră", explică Ding Xiaohua, director adjuct centru monitorizare maşini.
Pentru a corela numărul de identificare al maşinii cu informaţii despre proprietar, centrul de monitorizare trebuie să contacteze producătorul, ceea ce s-a întâmplat în trecut. Câteva companii auto au refuzat să comenteze, iar cei care au făcut-o au încercat sa-i liniştească pe clienţi.
"În caz că trimitem aceste informaţii, sunt sigur că o facem conform regulilor", spune Jose Munoz, head of Nissan's China operations.
"Ceea ce oferim sunt date despre maşini, nu despre cine e la volan", susține Jochem Heizmann, Volkswagen Group China chief executive.
Tesla a reacţionat spunând că în contractul pe care îl semnează cumpărătorii se stipulează că informaţiile maşinii pot fi trimise unor terţi, atunci când legea o impune.
Fostul secretar american pentru securitate internă de pe vremea administraţiei Bush crede că există motive serioase de îngrijorare.
”Poţi afla multe lucruri despre activităţile de zi cu zi ale oamenilor, iar asta devine parte a supravegherii omniprezente, când aproape tot ceea ce faci este înregistrat şi stocat şi poate fi utilizat pentru a-ţi afecta viaţa şi libertatea", este de părere Michael Chertoff, fost șef pentru Securitate Națională a SUA.
Numai unul din nouă proprietari de mașini electrice intervievaţi de jurnalişti a declarat că ştie de această procedură. Poate şi pentru că respectivul este inginer specializat în maşini electrice.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicatia Stirile ProTV pentru telefoane Android si iPhone!
Sursa: Pro TV
Etichete: masini electrice , autoritati , monitorizare
Dată publicare: 29-11-2018 12:32