Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Criză în porturile din SUA: “Este fără precedent. Sunt mai multe nave decât locuri de parcare”

Your browser doesn't support HTML5 video.

Zeci de vapoare încărcate cu containere pline de mărfuri sunt blocate în cele mai mari porturi din Statele Unite.

O criză uriaşă, cauzată în special de lipsa de personal, spun autorităţile, dar și de contextul pandemiei, creează înțârzieri în lanț, în procesul de livrare. În plus, specialiștii estimează o creştere progresivă a preţurilor.

În mod normal în aceste porturi nicio navă nu aşteaptă. Descarcă marfă şi pleacă mai departe. Acum, în cel mai mare port din sudul Californiei sunt cel puţin 55 de cargouri blocate şi alte câteva zeci sunt pe drum şi vor ajunge în zilele următoare.

Stephen Bor, comandant garda de coastă SUA: “E record de record. Este fără precedent. Sunt mai multe nave decât locuri de parcare. Operăm ‚o parcare cu plată’ în Oceanul Pacific.”

Toate aceste nave aglomerate în porturi ticsite de mărfuri, majoritatea fabricate în China. Şi în timp ce vasele încărcate zac în porturi, americanii aşteaptă cu săptămânile să le fie livrate comenzile. Stephen Bor, comandant garda de coasta SUA: "Vedem de fapt aici toate produsele electronice, produse pentru casă. Ceea ce vedem de fapt aici sunt produsele pe care oamenii aşteaptă să le achiziţioneze de sărbători."

Această criză este încă un efect al pandemiei, spun oficialii. După ce în luna august, principalele porturi pentru containere din China s-au supraaglomerat din cauza focarelor de covid, întreg fluxul de transport a fost dat peste cap.

Companiile care încearcă acum să livreze marfă în Statele Unite se confruntă și cu o lipsa acută de personal, în contextul noilor condiţîi de muncă impuse tot de pandemie.

Mario Cordero, director Portul din Long Beach: "Toate acestea sunt un semnal de alarmă pentru cei din industrie, pentru a ne da seama că nu mai putem funcţiona după modelul de ieri".

Afectaţi de criză din porturi sunt şi şoferii de camioane, epuizaţi de volumul de muncă şi de orele de aşteptare înaintea preluării mărfurilor.

"-În fiecare zi, 5-6 ore, în port. -Trebuie să aştepţi 6 ore?

-Sau chiar 8. -Sunt aici de 9 ore".

Asta înseamnă că fac mai puţini bani pentru că fac mai puţine ture.

Ca într-un lanț al slăbiciunilor- fiecare verigă a industriei, până la consumatorul din punctul final, resimte serios această problemă.

Cho Kwan, director depozit: "Am circa opt containere venite din China şi Vietnam, care aşteaptă undeva în port."

În timp ce marfa acestui comerciant stă în port, rafturile depozitelor sunt aproape goale. Iar clienții sunt nevoiți să aștepte, dar și să plătească, la final, mai mult pentru fiecare produs.

Stephen Bor/US Coast Guard: "Chiar nu pot să vă zic cât vor mai sta aici (navele - n.re.). Cred că nu ne rămâne decât să aşteptăm să vedem ce se va întâmplă."

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult