Compania Julius Meinl îşi abandonează logo-ul pentru că ar fi rasist
"Acest simbol nu mai este în spiritul timpului", a justificat în faţa presei Herbert Vlasaty, co-director al Julius Meinl am Graben, cu ocazia redeschiderii magazinului său istoric după mai multe luni de renovare.
Noua identitate a mărcii se sprijină de acum doar pe fes, în condiţiile în care acest logo a evoluat de-a lungul anilor.
Atunci când a fost creat în anii 1920, el era reprezentat împreună cu o ceaşcă de cafea, o aluzie la faptul că boabele de cafea au ajuns la Viena prin intermediul cotropitorilor turci.
Fost furnizor al Curţii imperiale a Habsburgilor, Julius Meinl a fondat acest magazin de lux în 1862, la prestigioasă adresă vieneză Am Graben.
Campanie din 2007 a militanților antirasiști
La ora actuală, această afacere de familie este prezentă în 70 de ţări şi are o mie de angajaţi, potrivit site-ului său.
În 2007, militanţi antirasişti au lansat o campanie împotriva Meinl, acuzând marca de faptul că perpetuează imaginea de supunere a servitorilor de produse exotice, cum existau cândva la curtea imperială. Grupul a respins aceste acuzaţii, invocând o "interpretare greşită".
În Austria, restaurantele continuă să afişeze în meniu prăjituri denumite "negru în cămaşă" (Mohr im Hemd), un desert cu cacao, cremă de ciocolată şi frişcă.