Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Cea mai veche navă din lume, trimisă să recupereze de pe fundul mării rămășitele mândriei Marinei Ruse, crucișătorul Moskva

Marina Rusă a trimis la locul scufundării crucișătorului Moskva o navă de salvare veche de 110 ani, numită Kommuna. Este un catamaran activ încă din timpul Revoluției Ruse și cea mai veche navă de război din lume.

Operațiunile de salvare efectuate în urma scufundării crucișătorului Moskva, nava- amiral a Flotei Ruse, sunt făcute cu nava de salvare Kommuna a Marinei Ruse, veche de 110 ani, scrie The Drive.

Ironia sorții face astfel ca cea mai bătrână navă de război din lume să ajungă acum să recupereze de pe fundul Mării Negre rămășițele a ceea ce era mândria Flotei Ruse, crucișătorul Moskva, scufundat fără probleme de rachetele Neptune ale Ucrainei.

 

 

Citește și
Marinari de pe nava de război Moskva
„Unde sunt fiii noștri?” Părinții marinarilor de pe nava de război Moskva cer explicații guvernului din Rusia

Kommuna are aspect unic și a intrat pentru prima dată în serviciul activ sub denumirea de Volkhov în 1915, pentru a acționa ca navă de salvare submarină pentru flota baltică a Marinei Ruse.

Activă din timpul Revoluiei Ruse și decorată pentru operațiunile de la Leningrad

Este un catamaran cu cocă dublă și a fost activă în timpul Revoluției Ruse și în două războaie mondiale, slujind în marinele imperiale ruse, sovietice și acum ale Federației Ruse. În 1922, ea a fost redenumită oficial Kommuna, nume care a rămas până în zilele noastre.

La începutul ei, Kommuna se îngrijea de submarine, inclusiv repararea și realimentarea acestora și schimbarea echipajelor lor, pe lângă executarea misiunilor de recuperare.

 

Kommuna a primit chiar și Medalia pentru Apărarea Leningradului pentru rolul său în salvarea vehiculelor de pe navele de aprovizionare scufundate în timpul campaniei dureroase de la Leningrad din Al Doilea Război Mondial.

După o reabilitare în 1967, s-a mutat în Marea Neagră și a fost echipată cu submersibile de recuperare.

 

Potrivit analistului de securitate H.I. Sutton, Kommuna transportă probabil AS-28, vehicule de salvare în adâncime (DSRV), care sunt proiectate să se scufunde la 1.000 de metri adâncime.

Kommuna andochează de multă vreme în Sevastopol, Crimeea, lângă locația din Marea Neagră unde se scufundase Moskva.

Moskva s-a scufundat la o zi după ce a fost lovită de rachetele ucrainene

Datorită apropierii ei de locul unde a avut loc scufundarea Moskvei, desfășurarea Kommuna ca navă de salvare desemnată pentru a supraveghea epava pare a fi o alegere logică, în ciuda vechimii de peste un secol.

Nava-amiral Moskva s-a scufundat pe 15 aprilie, după ce a fost lovită de rachetele de croazieră antinavă ucrainene Neptune, în timp ce naviga pe Marea Neagră.

Mândria Marinei Ruse a luat apoi foc, ceea ce a dus la evacuarea întregului echipaj. Nava era echipată cu un sistem de apărare aeriană cu trei niveluri, precum și cu rachete de croazieră antinavă cu rază lungă de acțiune, printre alte arme.

Cea mai importantă pierdere navală a Rusiei de după Al Doilea Război Mondial

În timp ce circumstanțele scufundării navei emblematice a Mării Negre rămân misterioase, un anunț oficial a fost făcut de către Ministerul Apărării al Rusiei, confirmând că Moskva s-a scufundat în timp ce era remorcată înapoi în port, a doua zi după o explozia de la bord.

Aceasta este acum considerată a fi cea mai importantă pierdere navală a Rusiei în timpul luptei din ultimele decenii, unii spunând chiar de la Al Doilea Război Mondial încoace.

Nu există rapoarte oficiale cu privire la ceea ce se afla exact la bordul Moskva în ceea ce privește materialele sensibile, dar articolele clasificate și armele sensibile și sistemele de comunicații ar fi o prioritate ridicată pentru eforturile de recuperare imediată.

Nu există dovezi că Moskva ar fi avut la bord focoase nucleare

Deși s-au afirmat că focoase nucleare pentru rachetele antinavă P-500/P-1000 ale navei erau la bord în momentul scufundării acesteia, în prezent nu există dovezi care să susțină acest lucru.

De asemenea, nu se știe câți dintre cei aproximativ 500 de membri ai echipajului au supraviețuit sau au fost răniți. De altfel, se speculează că potențiala recuperare a cadavrelor face parte din misiunea de salvare a Kommuna.

Ministerul rus al Apărării susține că 396 de marinari de pe vas au fost salvați, unul a fost găsit mort și 27 rămân dispăruți, dar este de notorietate faptul că Rusia nu transmite niciodată date veridice.

Indiferent dacă misiunea se va concentra exclusiv pe investigare, recuperare sau pe ambele, antica navă Kommuna poate avea din nou șansa de a-și face datoria ca matriarhă a navelor navale de salvare, în ceea ce ar putea deveni cea mai importantă misiune a îndelungatei sale cariere.

 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult