Ce spun autoritățile despre avioanele Boeing care se dezmembrează în zbor. ”Cel mai periculos e drumul până la aeroport”
Your browser doesn't support HTML5 video.
Pe de altă parte, investigația a scos la iveală faptul că exact avionul cu probleme avusese recent mai multe alerte de depresurizare. Compania Boeing a livrat până acum 218 de aeronave de tip 737 MAX 9.
În cursul inspecțiilor de mentenanță pentru aparatele Boeing 737 Max 9 din flotă, inginerii companiei United Airlines au descoperit că șuruburile nu erau strânse suficient la unele uși de evacuare.
Asta după ce Administrația Federală pentru Aviație ordonase să fie ținute la sol 171 de astfel de avioane, în urma incidentului de vinerea trecută. În cursul unui zbor Oregon- California, o aeronavă a companiei Alaska Airlines și-a pierdut în zbor o parte din fuselaj - o ușă cu hublou care poate fi folosită ca ieșire de urgență în anumite situații.
În urma incidentului au fost aspirate în afara avionului mai multe obiecte. Impactul depresurizării chiar a smuls bluza unui copil, pasager în avion.
Luni seară, un profesor din Portland - Oregon, de unde avionul abia decolase, a găsit în propria grădină uşa cu hublou, grea de 27 de kilograme.
Bob Sauer: ”Ăsta e cel mai palpitant lucru care s-a întâmplat vreodată pe strada noastră. În lumina farului mi s-a părut că lucește în spate ceva ce n-ar fi trebuit să fie acolo. M-a intrigat, așa că m-am întors să mă uit mai bine și s-a dovedit a fi ușa avionului”.
Și vecinii lui Bob au făcut descoperiri interesante în propriile curți.
”Am zburat de curând cu Alaska Airlines și am observat că au pus tetiere noi. (Telefonul) nu avea ecranul blocat așa că l-am deschis și am constatat că era setat pe mod avion și avea salvate carta de îmbarcare și dovada predării bagajelor pentru zborul Alaska 1282”.
Mary Schiavo/CNN Aviation Analyst: ”Recuperarea ușii și a altor piese dă speranțe anchetatorilor că vor putea detecta care a fost cu exactitate problema. Rămâne de văzut dacă găsesc și toate șuruburile și sistemele de închidere”.
”Nu e cazul să vă panicați”Alaska Airlines impusese restricții chiar asupra avionului respectiv după ce, la trei zboruri anterioare, se activase alerta de depresurizare. În consecință, compania a decis ca aparatul să nu mai facă zboruri pe distanțe lungi deasupra apei.
Jennifer Homendy/NTSB Chair: ”Pe asta se concentreaza cum ancheta de la Alaska Airlines și Boeing. Cele trei situații în care s-au activat alertele îi intrigă enorm pe investigatori”.
Alan Diehl, Former NTSB and FAA Crash Investigator: ”Nu e cazul să vă panicați. Nu vă anulați planurile doar pentru că ați putea zbura cu un Max. Tot mașina e mai riscantă, de aici și zicala conform căreia „cea mai periculoasă parte a unei călătorii e drumul până la aeroport”.
Două accidente, în Indonezia și Etiopia, soldate cu 346 de morţi, în octombrie 2018 şi martie 2019, au dus la menţinerea la sol a tuturor avioanelor Boeing 737 MAX timp de 20 de luni. În tot acest timp, s-au făcut modificări la sistemul de control al zborului.
Iar recent, compania Boeing a fost nevoită să-şi încetinească livrările din cauza unor probleme la fuzelaj, mai ales la închiderea etanşă, din spate, a aeronavei.