Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Avtovaz, cel mai mare producător auto rus, le oferă angajaţilor 3.000 de dolari dacă părăsesc voluntar compania

Cel mai mare constructor rus auto, Avtovaz, le oferă câte 3.000 de dolari angajaților care pleacă de bunăvoie din companie. Avtovaz și-a suspendat o parte din producție după ce Renault a părăsit compania.  

Constructorul auto rus Avtovaz, care a fost nevoit să îşi suspende o parte din producţie din cauza sancţiunilor internaţionale şi a lipsei de componente, a anunţat miercuri că a decis să le ofere muncitorilor de la uzina din Izhevsk salarii compensatorii în valoare de 3.000 de dolari dacă părăsesc voluntar compania.

Grupul francez Renault a decis în luna mai să îşi vândă participaţia majoritară pe care o deţinea la Avtovaz, cel mai mare producător de automobile din Rusia, către un institut de cercetare în schimbul unei sume simbolice de o rublă.

În luna iunie, Avtovaz a reluat producţia unor populare modele de automobile Lada la principala sa uzină de la Togliatti. Însă constructorul rus nu a putut relansa producţia modelului Lada Vesta şi în consecinţă şi-a trimis cei 3.200 de angajaţi de la uzina din Izhevsk în concediu plătit, încă din luna martie.

Cei 3.000 de dolari reprezintă 12 salarii minime pe economie

Miercuri, Avtovaz a cerut angajaţilor de la uzina din Izhevsk, un oraş cu o populaţie de aproximativ 645.000 de locuitori amplasat la 1.200 de kilometri est de Moscova, fie să îşi găsească un nou loc de muncă în cadrul companiei fie să demisioneze de comun acord.

Citește și
Bloggeri ruși, după ce au dezasamblat noul Duster: ”Fruct al iubirii dintre francezi și români”
Ce au găsit niște bloggeri ruși după ce au dezasamblat noul Duster: ”Fruct al iubirii dintre francezi și români”

Cei care vor demisiona vor beneficia de un pachet compensatoriu echivalent cu cinci până la şapte salarii medii lunare, sau aproximativ 12 salarii minime pe economie. Valoarea maximă a pachetului compensatoriu se ridică la 183.348 de ruble (3.161 de dolari).

"Avtovaz vrea să sublinieze faptul că firma nu intenţionează să recurgă la concedieri în masă iar măsurile de sprijin propuse personalului au caracter voluntar pentru fiecare angajat", a precizat compania într-un comunicat de presă.

Industria auto din Rusia, puternic dependentă de componente şi echipamente din străinătate, a fost afectată de criza globală de semiconductori şi, recent, de exodul producătorilor străini care au decis să renunţe la operaţiunile din Rusia din cauza războiului din Ucraina.

Având în vedere că multe uzine de asamblare de automobile sunt amplasate în oraşe mici monoindustriale, constructorii ruşi preferă să nu elimine locuri de muncă ci mai degrabă să păstreze angajaţii în concediu plătit sau să introducă un program de lucru redus cu salarii mai mici.

 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult