Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Airbnb a stârnit dezbateri aprinse în Italia. Ce vrea să facă după ce a donat 1,5 milioane de dolari Colosseumului din Roma

Your browser doesn't support HTML5 video.

Un concurs lansat de o platformă de închiriat locuințe, în parteneriat cu faimosul Colosseum din Roma, a dus la dezbateri ample în Italia.

Pentru 1,5 milioane de dolari donați arenei romane, compania a primit dreptul de a oferi o experiență inedită, chiar printre ruine, câtorva clienți norocoși. Colosseumul este una dintre cele mai populare și mai aglomerate atracții ale Romei. Vizitatorii stau ore în șir la coadă așteptând să vadă faimoasele ruine. Așadar, nu este de mirare că o ofertă a unei platforme de închiriat locuințe face furori pe rețelele de socializare. 16 norocoși ar putea avea parte de o experiență inedită în acel loc încărcat de istorie.

Ali Killam, responsabil de comunicații la Airbnb: „E o experiență de trei ore, noaptea, după apusul soarelui, la Colosseum, în care invitații vor avea întreaga arenă doar pentru ei. La sosire, oaspeții vor fi întâmpinați de gazda lor, care îi va conduce în camerele subterane ale Colosseumului, numite hypogeum. Acolo mergeau gladiatorii, pe aceleași coridoare, și se pregăteau pentru luptă”.

Propunerea a trezit interesul multora, dar sunt destui și cei nemulțumiți că un obiectiv turistic atât de important este folosit în acest fel. Localnici, turiști și oficiali, deopotrivă, spun că inițiativa ia în derâdere importanța culturală a Colosseumului.

Jaime Montero, turist din Madrid: „Mi se pare că scopul Colosseumului, astăzi, este să fie o atracție turistică, nu să găzduiască un parc de distracții în interiorul său, pentru a sprijini astfel de inițiative”.

Citește și
airbnb spania
Un turist aflat în vacanță în Spania a murit intoxicat cu gaze în apartamentul pe care l-a închiriat

Salvatore Di Matteo, turist din Napoli: „Acesta este încă un exemplu evident de preluare a teritoriului de către aceste mari agenții. Așadar, dacă încep să atingă și monumente sacre precum Colosseumul, e clar că ar trebui să ne dea de gândit”.

Această campanie de promovare este o rușine, a declarat și președintele unei fundații care ajută persoanele fără adăpost din capitala italiană. În plus, vine în contextul unei invazii de turiști.

Alberto Campailla, coordonator al organizației caritabile Nonna Roma: „Acest proces de turistificare determină literalmente o creștere vertiginoasă a prețurilor la chirii, iar oamenii nu-și mai permit să închirieze o locuință. Am ajuns în punctul în care nu doar că prețul unei case este prea mare, dar apartamentele nici măcar nu mai sunt disponibile, proprietățile nu mai sunt de găsit”.

Există însă și voci care susțin oferta platformei de închirieri, în frunte cu reprezentanții Colosseumului. Într-un comunicat de presă, aceștia au transmis că evenimentul va avea loc în afara programului de vizitare. În plus, va respecta moștenirea culturală.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult